Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zooitje ongeregeld, help!!

• Jeanette

Hoi, ik heb een heel verhaal, hoop dat iemand me tips kan geven:

Ik zit zelf sinds een half jaar in de schuldsanering, prima regeling, niks op aan te merken. Nu heb ik een nieuwe vriend, die nog niet gescheiden is, en zijn vrouw heeft er dus, zo blijkt nu ze weg is gegaan bij hem, een enorme puinhoop achtergelaten! Hij heeft altijd de boekhouding aan haar overgelaten, zich er nooit mee bemoeid, maar zoals nu blijkt heeft ze alles gedaan BEHALVE de boekhouding….28000 euro belastingschulden door het niet invullen van aanngiftes( m'n vriend had tot 2003 een eigen onderneming), en de nodige deurwaarders die nu om de hoek komen kijken, in totaal tot nu toe zo'n 55000 euro schuld. Uitstel van de belasting voor het alsnog doen van de aangiftes krijgen we wel, maar alle gegevens die daarvoor nodig zijn heeft mevrouw verduisterd, niets is er meer….op naar de volgende boete??? We weten het echt niet meer….betalen inmiddels ons scheel aan de deurwaarders en incassobureaus, want hij wil, in tegenstelling tot zijn vrouw wel betalen en dingen regelen. Maar mevrouw heeft zoveel dingen verpest dat men soms ons niet eens meer te woord wil staan. De scheiding is nog niet aangevraagd, ook ivm de financien. Hoe gaat dat eigenlijk als de scheiding erdoor is, worden al deze schulden dan verdeelt en hoe gaat het dan daarna? Is het verstandig nu al te proberen een lening te nemen en af te lossen nu ze nog getrouwd zijn? Hoop dat iemand ons antwoorden kan geven.

• marijke

jeanette

als je vriend getrouwd is in gemeenschap van goederen dan worden alle schulden gedeeld. Het lijkt me niet verstandig om geld te lenen voor schulden af te lossen. Ik denk dat je vriend het beste surseance van betaling kan vragen bij de rechtbank. Er wordt dan een bewindvoerder aangesteld die gaat kijken of het nog haalbaar is om alles weer in orde te krijgen.

Hij zal er wel om moeten denken dat alle schulden die zijn vrouw eventueel nu nog maakt ook voor de helft voor hem zijn.

sterkte ermee Diny

• beccamv5

Je vriend moet zo snel mogelijk scheiden.

Alles wat zijn ex nu nog doet, wordt er namelijk gewoon bij opgeteld.

Als ze in gemeenschap van goederen zijn getrouwd wordt alles verdeeld. Ook de schulden.

Becca