Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ze kunnen nog niks doen bij schuldhulp

• Tante Truus

Ik baal als een stekker,

de schulden groeien ons bekant boven het hoofd(w.o huurschuld en kredieten)

Toch de stap maar genomen om Schuldhulp aan te vragen via de Gemeente…

Maar omdat we pas verhuisd zijn en nog geen huursubsidie ontvangen;zijn volgens SoZaWe de woonlasten op dit moment te hoog om geholpen te worden.(dit doordat de vorige bewoners zich nog niet hebben laten uitschrijven)

Ik heb dus wel huursubsidie aangevraagd,maar doordat ik nu de volle mep moet betalen aan huur blijft er weinig meer over om van te leven,

ik heb de mogelijkheid om rood te staan,maar doe dit toch liever niet.

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer,ik probeer al voor zo min mogelijk geld boodschappen te doen maar ik kom gewoon niet uit,ik heb nog een hoop dingen nodig voor in het nieuwe huis maar kan het gewoon niet kopen nog.

Mijn laatste redmiddel is nu een (kleine)lening bij de Gemeentelijke Kredietbank(om toch het hoofd nog even boven het water te kunnen houden)Terugbetalen doe ik het toch wel.

Mag dit zomaar;met oog op de schuldhulp?

• Nicolee

Als je al schulden hebt zullen ze bij de GKB niet zo snel een lening verstrekken. Ik wil je toch adviseren om een woonkostentoeslag aan te vragen in verband met het ontrbeken van de huursubsidie. Dit kun je later aan de sociale dienst terug betalen als het de huursubsidie op een later tijdstip wordt toegekend.

Succes

• Mama van 2 boefjes

Woonkostentoeslag duurt ook weer 6 weken voor je het hebt…

• Nicolee

Bij ons kan het binnen twee dagen geregeld zijn, dus moet bij jullie ook kunnen.

• antoine

Allereerst…………..

Al heb je de komende weken niks te eten in huis …………….

Ga in godsnaam je huur betalen ( of je hypotheek ).

WAAROM :

na 3 periodes achterstand kan een verhuurder of een hypotheekverstrekker bij de rechter een uithuis-zetting bedwingen en dat verlies je gegarandeerd.

Dus betaal huur (hypotheek) , vaste lasten en verplichte verzekeringen en laat alle andere schuldeisers voorlopig maar lekker de moord stikken.

succes: Antoine

• Lessien Elensar

antoine ik betaal ook gewoon huur,maar het euvel is die huursubsidie doordat die vorige bewoners het verrotten zich uit te laten schrijven.

• antoine

Heb je hierover de gemeente al geinformeerd.

Enige reden hiervoor is vaak dat deze mensen hun voormalige adres gebruiken als postadres i.v.m. het verkrijgen van een onterechte uitkering.

• Lessien Elensar

De Gemeente die laat ze nu door het Stadhuis uitschrijven en dat gebeurt deze maand.

• antoine

Prima, nou succes verder dan en hopelijk komt alles nu goed !