Wij staan op het punt om in de schulden te “vallen”, we hebben net een vangnetregeling aangevraagt voor de huur, maar die betaald pas in oktober. We hebben een inkomen van 1050 per maand en mogen 451 euro huur ophoesten, waarvan 50 wordt betaald door de huursubsidie. Er zijn al een aantal rekeningen niet betaald en we zijn ook niet in staat om die te gaan betalen. We hebben nl ook nog 2 kinderen.
Ik had al bedacht om contact op te nemen met de woningstichting en hen te vertellen over onze situatie, maar zij hebben natuurlijk ook de zekerheid nodig dat de gemeente ook akkoord gaat met de vangnetregelning ALS zij tenminste begrip willen tonen en geduld willen opbrengen met de betaling van de huur.
Ik weet niet goed wat ik nu doen moet, wil ik uit de schulden blijven, geld gaan lenen is natuurlijk geen optie. Maar wat dan wel? Ik heb ook geen zin om allemaal rente en boete's te gaan betalen die de situatie alleen maar erger zouden maken, wat ook het geval zou zijn als ik geld zou gaan lenen en de aflossing niet terug kan betalen.
Iemand ideeën of opties voor ons? Ik weet dat het in Januari beter zal gaan, maar gelieve graag ook tot die tijd uit de schulden te blijven.
Met vriendelijke groet Susaa