Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat te doen

• Susaa

Wij staan op het punt om in de schulden te “vallen”, we hebben net een vangnetregeling aangevraagt voor de huur, maar die betaald pas in oktober. We hebben een inkomen van 1050 per maand en mogen 451 euro huur ophoesten, waarvan 50 wordt betaald door de huursubsidie. Er zijn al een aantal rekeningen niet betaald en we zijn ook niet in staat om die te gaan betalen. We hebben nl ook nog 2 kinderen.

Ik had al bedacht om contact op te nemen met de woningstichting en hen te vertellen over onze situatie, maar zij hebben natuurlijk ook de zekerheid nodig dat de gemeente ook akkoord gaat met de vangnetregelning ALS zij tenminste begrip willen tonen en geduld willen opbrengen met de betaling van de huur.

Ik weet niet goed wat ik nu doen moet, wil ik uit de schulden blijven, geld gaan lenen is natuurlijk geen optie. Maar wat dan wel? Ik heb ook geen zin om allemaal rente en boete's te gaan betalen die de situatie alleen maar erger zouden maken, wat ook het geval zou zijn als ik geld zou gaan lenen en de aflossing niet terug kan betalen.

Iemand ideeën of opties voor ons? Ik weet dat het in Januari beter zal gaan, maar gelieve graag ook tot die tijd uit de schulden te blijven.

Met vriendelijke groet Susaa

• Lessien Elensar

Lees mijn berichtje maar eens goed,wij zitten met hetzelfde probleem.

• Susaa

ja ong wel, alleen kunnen wij geen woonkostenvergoeding aanvragen omdat we huursubsidie hebben en nu hiopenlijk vangnetregeling. hebben wij het misschien nog nèt iets beter. Ik wil niet gaan lenen, want ik kan niet garanderen dat wij dat terug kunnen betalen.

• Lessien Elensar

Maar waarom hebben jullie dan maar 50 Euro aan huursubsidie op een inkomen van 1050?

Ook wij moeten leven van de bijstand(en echt niet voor mijn lol)

Lenen is idd ook geen optie voor mij…

• Susaa

Wij leven niet van de bijstand, mijn vriend werkt voor het minimumloon, en doordat hij werkt betaald hij meer belasting en dus hebben we zelfs 50 euro minder dan de bijstand. Maar dat krijgen we weer terug via heffingskortingen ofzo.

We krijgen maar 50 euro van het huursusidie omdat vorig jaar ons inkomen veel hoger was. En het VROM kijkt niet naar je recente inkomens, maar naar dat van vorig jaar.

• Lessien Elensar

Ja dat klopt helemaal,Vrom houd daar totaal geen rekening mee wat je nu op dit moment hebt:(

Net als in mijn situatie,ik kan die vorige bewoners niet uitschrijven hiero,dat moet de Gemeente dus doen…

maar de huur gaat door.

• Susaa

Heb je dit al bij de gemeente aangegeven? dat de vorige bewoners nog niet uitgeschreven zijn? sta jij dan nog op je oude adres ingeschreven dan? Want je kunt je nl niet uitschrijven als je je nergens inschrijft.

Vraag anders eens een gesprek aan met je contactpesroon bij de sozawe en vraag eens hoe je hier uit kan komen. Je hebt immers wel een uitkering ondanks dat er anderen op dat adres staan ingeschreven. Zij zijn strafbaar als ze zich niet uitschrijven. Veel bellen en lastig vallen dan doen ze wel wat ;)

Niet boos worden (anders stoppen ze je uitkering ofzo), maar ze de oren van het hoofd af vragen, hoe moet ik dit hoe moet ik zus, wat moet ik hiermee?? En dan helpen ze je vaak wel. Doet mijn vriend altijd. Wij staan wel “ingeschreven” daar voor het geval dat we eens iets minder loon ontvangen dan vullen zij dat aan nl.

• Nathal*e

Je zou misschien kunnen woonvangnetregeling kunnen aanvragen. Ik geloof als je een inkomstenval hebt van 20%. Op de site van VROM staat er meer daarover. Of bij de gemeente informeren. Nee heb je, ja kun je krijgen.

• Susaa

lees even nog een keer wat ik geschreven heb. ;)