Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leven met schulden

• steffie

Hallo iedereen

ik heb een website gemaakt over ons leven met schulden.

http://jacosteffie.mysites.nl

Wij leven al bijna 9 jaar met problematische schulden en komen er niet meer uit

Ik heb deze website gemaakt om schuldvrije mensen te laten weten hoe het is om in zo'n situaite te zitten, en om mensen die op het randje balanceren te laten zien wat er kan gebeuren.

groet steffie

• marijke

ik weet wat het is steffie ik ben met mijn man drie keer failliet gegaan. zakelijk en een keer prive.. Nu sinds de dood van mijn man ben ik schuldenvrij. en ik doe er alles aan om nooit meer een schuld te krijgen. Ik mocht jaren geleden al niet rood gaan staan en heb het nooit veranderd. Dat is wel een verleiding minder hoor. Ik kan niet meer uitgeven dan ik heb.btw ik heb alleen AOW dus geen rijkdom.

• antoine

Ben jij op zoek naar schuldhulp bemiddeling ?

Deze dienst bied ** GRATIS ** haar diensten aan.

** MAAR ** LET OP !!!!!!

Op het moment dat je jezelf aanmeld ben je al spreekwoordelijk genaaid…..

Ik kan dit verhaal heel erg lang maken, maar ik doe het even in het kort…….

Op het moment dat ze jouw minnelijke schuldtraject goedkeuren wordt je gevraagd om na beeindiging van het traject éénmalig een donatie te doen, ter hoogte van het maandelijkse bedrag wat je vrijwillig moet afdragen aan hun afdeling beheer derdengelden.

Dit wordt ook direct in het contract opgenomen.

Nou is dit op zich geen probleem, want je bent van mening dat je dan schuldvrij bent en dus een éénmalige doorbetaling van dit bedrag geen probleem mag zijn, als dank voor al hun goede diensten.

Maar hier komt dan het gedeelte wat naar oplichting riekt en waarvoor ik mede-slachtoffers zoek om dit openbaar te kunnen maken en eventueel aan te vechten….

Het minnelijke traject loopt vast omdat één van de schuldeisers niet bereidt is mee te gaan in dit minnelijke traject.

U ontvangt dan van Stichting Schuldenvrij Leven een brief waarin zij ( éénzijdig ) verklaren dat uw minnelijke traject is vastgelopen en derhalve beeindigd wordt. Wel is uw zaak doorgegeven naar VESPA = is onderdeel van Stichting Schuldenvrij Leven, om een verzoek tothet opstartten van een WSNP aanvraag.

Enige nadeel van deze overgang van dossier is dat VESPA een betaalde dienst is die gelijk aan iedere andere juridische dienst……… DUUR DUS !!!!

En dat terwijl u als particulier dezelfde aanvraag voor de WSNP via uw Sociale dienst, BAC of Stadsbank ** GRATIS ** kunt indienen.

U wordt dus ongewenst verplicht om een duur traject in te gaan wat wordt afgerekend uit het geld wat u inbrengt via uw vrijwillige maandelijkse afdracht bij hun stichting beheer derdengelden.

Volgens de wet handelt men hier middels een illegale vorm van belangenverstrengeling.

Stichting Schuldenvrij Leven is gewoon een sluiertraject voor het uiteindelijke dure VESPA gebeuren.

Als u aangeeft dat u niet verder behandelt wilt worden, gaat Stichting Schuldenvrij Leven over ( middels een faktuur van VESPA ) tot incasseren, omdat Stichting Schuldenvrij Leven als Stichting zijnde niet mag faktureren met het oogmerk als zijnde een ** GRATIS ** bemiddelingsdienst.

Deze rekening is ( mag je gerust zeggen , pittig ).

Je betaald voor het huisbezoek, reiskosten van de intercedent, aanschrijf en administratiekosten en voor het ongewenst aanmaken van de documentatie door VESPA voor een verzoek tot WSNP.

In mijn geval zo'n 750,- Euro……

Daarnaast inccaseren ze ook nog het toegezegde bedrag van de vrijwillige donatie

( zoals zij dat noemen ), welke jij hun schuldig bent na beeindiging van het minnelijke traject.

Wat bij de intake niet wordt aangegeven is dat zij dit bedrag vanaf dag 1 al reserveren en ook inccaseren als het doel van het minnelijke traject niet wordt bereikt.

In mijn geval 810,- Euro.

Uiteindelijk ben ik dus met deze ** GRATIS ** dienst, voor 1560,- Euro de boot in gegaan.

Of netjes gezegd, op een hele gladde manier voor 1560,- Euro opgelicht…………..

In alle Email berichten na het beeindigen van de diensten van Stichting Schuldenvrij Leven, heb ik vriendelijk verzocht om alleen genoegen te nemen met de faktuur van VESPA, omdat deze de werkzaamheden van Stichting Schuldenvrij Leven ruimschoots vergoeden.

Ondanks één en ander over en weer geschreven te hebben, heb ik nu uiteindelijk mijn resterende saldo ( na veel smeken om mijn eigen goeie geld ) dit teruggestort gekregen.

EN WAT DENKT U !!!

Inderdaad, het bedrag voor de ( zogenaamde ) vrijwillige donatie is toch en alsnog gewoonweg geinccaseerd.

Ik hoop dat er meerdere mensen op dit prikbord met dezelfde situatie zitten of hebben gezeten.

Als er voldoende reacties binnenkomen ( die alle zullen worden verwerkt ) ben ik bereidt als woordvoerder voor deze groep op te treden en de gang naar de rechter te maken om tot een passende oplossing of in ieder geval tot het beeindigen van deze Stichting Schuldenvrij Leven haar wazige aktiviteiten.

m.v.g.

Dhr. A Wijgers

• Verwouw

Ik lees dit nu ook en volgens mij bent u bezig met verkeerde dingen. Het is erg kinderachtig om bij elke reactie de zelfde boodschap ik ik al gelezen heb weer neer te zetten. Daar heeft deze mevrouw helemaal niets aan dat is alleen maar ego.

Jammer hoor.