Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

advies?

• Anoniem

Mijn partner en ik staan beiden al jaren elke maand 500 euri rood.

Zodra het salaris binnenkomt staan we wel weer positief maar we komen maar niet uit dit krediet. Bovendien hebben we een flex.krediet lopen bij de bank van zo'n 7000 eur. Dan is er nog een creditcard met een openstaand bedrag, etc. etc.

Wie heeft advies? Is het verstandig om de kredieten op de priverekening en de creditcard af te betalen met het flexibel krediet? Zodat we maar 1 schuld hebben lopen en dit dan zo snel mogelijk af kunnen betalen? We hebben namelijk nu verschillende (hoge) rentes en door het rood staan worden we ook niet echt gelukkiger.

• antoine

Hallo,

Het is een slechte oplossing op zich om schuld met schuld te betalen.

Wat je eerst eens moet gaan doen is het volgende.

Ga naar www.nibud.nl

Daar kan je gratis een budget-berekening maken om te zien wat nu uiteindelijk je maandelijkse draagkracht is.

Daarnaast is het verstandig om van beide inkomsten een X-bedrag, al door de werkgever standaard per maand over te laten maken naar een ander rekeningnummer, bv een postbankrekening.

Zo komt niet alles op je betaalrekening ( waar je van moet leven, wonen en uit het rood moet blijven ).

Het maandelijkse bedrag op de postbank moet dan ongeveer gelijk zijn aan minimaal 110 % van het maandelijkse aflosbedrag van je flexibel krediet.

Reden; Dan bouw je stiekem wat op, op een rekening die absoluut niet aangeraakt mag worden, al zit je die maand nog zo krap.

Dan maar een broodje shoarma of een frietje minder ( toch ).

Alleen in dit geval zou het wijs zijn om al je rekeningen ( ook je roodstand ) bij de bank af te lossen met je flexibel krediet.

Blijf daarna uit het rood en zo ben je dan alleen nog maar rente aan het betalen op je krediet en verder niets meer.

Doe je dit niet zoals ik je nu heb aangegeven, dan ben ik bang dat je erg veel problemen gaat ervaren in de toekomst.

En geloof me, Dat wil je echt niet………………..

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust…………………..

Ik zal je zo'n goed mogelijk advies geven om te voorkomen dat je in de problemen gaat komen

Dhr. A Wijgers

• Nathal*e

Ik weet niet, maar dat etc etc…volgens mij is dat al een teken van bijna vast lopen.

Dit is geen vingertje, maar je zult echt nu moeten doorpakken om niet erger te maken.

Hoeft niet, maar het vraagt om drastische versobering. Onder het mom: liever een jaar op de tanden bijten dat jaren in de ene ellende naar de ellende te gaan, en geloof me dat gaat sneller dan je denkt.

Ergens geef je teveel en te teveel geld uit, en heb je teveel uitgegeven dan wat er binnen komt.

Wat kan je nu doen?

Inzicht krijgen op je uitgaven. Wat binnenkomt en waar je geld aan uitgeeft.

Dat kan met een schriftje.

Je minimale basis bepalen. Dat kan heel laag. Als je nagaat als je in WSPN zit dan zit je op 90% bijstandsniveau. Dus zo ver kun je de versobering toepassen.

En dan schrappen, schrappen..schrappen tot aan het tandvlees. Je kunt beter voor jezelf zo streng zijn dan in een situatie belanden dat anderen dat voor je gaat bepalen. Gebruik die ruimte die je nu nog hebt.

En dan elke maand iets van je schuld aflossen, inlopen. Sneu geld. Maar als je kijkt hoeveel je betaald om een schuld te hebben aan rente….

Administratie goed bijhouden, reageren.

En er zijn plenty tips op internet, doe je voordeel mee. En als je echt vastloopt..wacht niet te lang om hulp te vragen die je weer op spoor helpen. Maar je zult het zelf moeten doen.

Treur niet, je bent begonnen om te veranderen om de situatie onder controle krijgen, dat gaat eerst moeizaam, zwaar..maar hoe meer grip je krijgt over de situatie des te prettiger en ‘rijker’ je zult voelen.

En voor het spirtuele..maak er ritueel van, van mij part.knip de creditcard doormidden, verbrand de whekamp, plak met een plechtig gezicht..geen reclame sticker op je brievenbus. Tel je zegeningen en wat je allemaal niet hebt.

• ina

hoy , wij hebben ook diverse schulden gehad , bij de ban k , postorders enz

nu hebben we een krediet genomen met lage rente , en alles afgelost tot 1 schul.

nu zijn we veel goedkoper uit , daar wij niet meer div moeten afbetalen ,

je moet er wel voor zorgen dat je niks meer aanschaft bij andere kredietverstrekkers

mvg inaAnoniem schreef:

>

> Mijn partner en ik staan beiden al jaren elke maand 500 euri

> rood.

> Zodra het salaris binnenkomt staan we wel weer positief maar

> we komen maar niet uit dit krediet. Bovendien hebben we een

> flex.krediet lopen bij de bank van zo'n 7000 eur. Dan is er

> nog een creditcard met een openstaand bedrag, etc. etc.

>

> Wie heeft advies? Is het verstandig om de kredieten op de

> priverekening en de creditcard af te betalen met het flexibel

> krediet? Zodat we maar 1 schuld hebben lopen en dit dan zo

> snel mogelijk af kunnen betalen? We hebben namelijk nu

> verschillende (hoge) rentes en door het rood staan worden we

> ook niet echt gelukkiger.