Ik weet niet, maar dat etc etc…volgens mij is dat al een teken van bijna vast lopen.
Dit is geen vingertje, maar je zult echt nu moeten doorpakken om niet erger te maken.
Hoeft niet, maar het vraagt om drastische versobering. Onder het mom: liever een jaar op de tanden bijten dat jaren in de ene ellende naar de ellende te gaan, en geloof me dat gaat sneller dan je denkt.
Ergens geef je teveel en te teveel geld uit, en heb je teveel uitgegeven dan wat er binnen komt.
Wat kan je nu doen?
Inzicht krijgen op je uitgaven. Wat binnenkomt en waar je geld aan uitgeeft.
Dat kan met een schriftje.
Je minimale basis bepalen. Dat kan heel laag. Als je nagaat als je in WSPN zit dan zit je op 90% bijstandsniveau. Dus zo ver kun je de versobering toepassen.
En dan schrappen, schrappen..schrappen tot aan het tandvlees. Je kunt beter voor jezelf zo streng zijn dan in een situatie belanden dat anderen dat voor je gaat bepalen. Gebruik die ruimte die je nu nog hebt.
En dan elke maand iets van je schuld aflossen, inlopen. Sneu geld. Maar als je kijkt hoeveel je betaald om een schuld te hebben aan rente….
Administratie goed bijhouden, reageren.
En er zijn plenty tips op internet, doe je voordeel mee. En als je echt vastloopt..wacht niet te lang om hulp te vragen die je weer op spoor helpen. Maar je zult het zelf moeten doen.
Treur niet, je bent begonnen om te veranderen om de situatie onder controle krijgen, dat gaat eerst moeizaam, zwaar..maar hoe meer grip je krijgt over de situatie des te prettiger en ‘rijker’ je zult voelen.
En voor het spirtuele..maak er ritueel van, van mij part.knip de creditcard doormidden, verbrand de whekamp, plak met een plechtig gezicht..geen reclame sticker op je brievenbus. Tel je zegeningen en wat je allemaal niet hebt.