Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stichting Schuldenvrij Leven

• antoine

Ben jij op zoek naar schuldhulp bemiddeling ?

Deze dienst bied ** GRATIS ** haar diensten aan.

** MAAR ** LET OP !!!!!!

Op het moment dat je jezelf aanmeld ben je al spreekwoordelijk genaaid…..

Ik kan dit verhaal heel erg lang maken, maar ik doe het even in het kort…….

Op het moment dat ze jouw minnelijke schuldtraject goedkeuren wordt je gevraagd om na beeindiging van het traject éénmalig een donatie te doen, ter hoogte van het maandelijkse bedrag wat je vrijwillig moet afdragen aan hun afdeling beheer derdengelden.

Dit wordt ook direct in het contract opgenomen.

Nou is dit op zich geen probleem, want je bent van mening dat je dan schuldvrij bent en dus een éénmalige doorbetaling van dit bedrag geen probleem mag zijn, als dank voor al hun goede diensten.

Maar hier komt dan het gedeelte wat naar oplichting riekt en waarvoor ik mede-slachtoffers zoek om dit openbaar te kunnen maken en eventueel aan te vechten….

Het minnelijke traject loopt vast omdat één van de schuldeisers niet bereidt is mee te gaan in dit minnelijke traject.

U ontvangt dan van Stichting Schuldenvrij Leven een brief waarin zij ( éénzijdig ) verklaren dat uw minnelijke traject is vastgelopen en derhalve beeindigd wordt. Wel is uw zaak doorgegeven naar VESPA = is onderdeel van Stichting Schuldenvrij Leven, om een verzoek tothet opstartten van een WSNP aanvraag.

Enige nadeel van deze overgang van dossier is dat VESPA een betaalde dienst is die gelijk aan iedere andere juridische dienst……… DUUR DUS !!!!

En dat terwijl u als particulier dezelfde aanvraag voor de WSNP via uw Sociale dienst, BAC of Stadsbank ** GRATIS ** kunt indienen.

U wordt dus ongewenst verplicht om een duur traject in te gaan wat wordt afgerekend uit het geld wat u inbrengt via uw vrijwillige maandelijkse afdracht bij hun stichting beheer derdengelden.

Volgens de wet handelt men hier middels een illegale vorm van belangenverstrengeling.

Stichting Schuldenvrij Leven is gewoon een sluiertraject voor het uiteindelijke dure VESPA gebeuren.

Als u aangeeft dat u niet verder behandelt wilt worden, gaat Stichting Schuldenvrij Leven over ( middels een faktuur van VESPA ) tot incasseren, omdat Stichting Schuldenvrij Leven als Stichting zijnde niet mag faktureren met het oogmerk als zijnde een ** GRATIS ** bemiddelingsdienst.

Deze rekening is ( mag je gerust zeggen , pittig ).

Je betaald voor het huisbezoek, reiskosten van de intercedent, aanschrijf en administratiekosten en voor het ongewenst aanmaken van de documentatie door VESPA voor een verzoek tot WSNP.

In mijn geval zo'n 750,- Euro……

Daarnaast inccaseren ze ook nog het toegezegde bedrag van de vrijwillige donatie

( zoals zij dat noemen ), welke jij hun schuldig bent na beeindiging van het minnelijke traject.

Wat bij de intake niet wordt aangegeven is dat zij dit bedrag vanaf dag 1 al reserveren en ook inccaseren als het doel van het minnelijke traject niet wordt bereikt.

In mijn geval 810,- Euro.

Uiteindelijk ben ik dus met deze ** GRATIS ** dienst, voor 1560,- Euro de boot in gegaan.

Of netjes gezegd, op een hele gladde manier voor 1560,- Euro opgelicht…………..

In alle Email berichten na het beeindigen van de diensten van Stichting Schuldenvrij Leven, heb ik vriendelijk verzocht om alleen genoegen te nemen met de faktuur van VESPA, omdat deze de werkzaamheden van Stichting Schuldenvrij Leven ruimschoots vergoeden.

Ondanks één en ander over en weer geschreven te hebben, heb ik nu uiteindelijk mijn resterende saldo ( na veel smeken om mijn eigen goeie geld ) dit teruggestort gekregen.

EN WAT DENKT U !!!

Inderdaad, het bedrag voor de ( zogenaamde ) vrijwillige donatie is toch en alsnog gewoonweg geinccaseerd.

Ik hoop dat er meerdere mensen op dit prikbord met dezelfde situatie zitten of hebben gezeten.

Als er voldoende reacties binnenkomen ( die alle zullen worden verwerkt ) ben ik bereidt als woordvoerder voor deze groep op te treden en de gang naar de rechter te maken om tot een passende oplossing of in ieder geval tot het beeindigen van deze Stichting Schuldenvrij Leven haar wazige aktiviteiten.

m.v.g.

Dhr. A Wijgers

• Astrid

Jammer dat u zo ontevreden bent over Stichting schuldenvrijleven, want wij zijn er zeer over te spreken. We hebben eerst bij de stadsbank gezeten, als je het DAAR nou eens over hebt: bellen nooit terug, deurwaarders blijven komen, er wordt gewoon niks geregeld. Uiteindelijk zijn wij door Stichting schuldenvrijleven erg goed geholpen. Binnen 4 maanden was er met iedereen een regeling en zijn ze alle afspraken nagekomen. Met veel vertrouwen gaat ons gehele inkomen naar de Stichting, ze betalen keurig netjes alle maandlasten en storten snel ons geld terug. Ze hebben zelfs een nieuwe bankrekening voor ons hebben geopend op onze eigen naam. We konden nergens meer terecht en waren ten einde raad. Dankzij hun inzet kunnen we nu weer rustig leven en zien de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Het komt een beetje over dat u uw gal spuwt omdat u gewoon niet te helpen bent?Dit schoot mij in het verkeerde keelgat, vandaar dit bericht. Ik vind het onterecht van u dat u zich zo onredelijk uitlaat over deze mensen.

Kan alleen maar, mede namens mijn man zeggen: Ga zo door stichting en bedankt nog voor alles,

Astrid

• antoine

Even serieus……

U laat iedere maand uw volledige inkomsten overmaken naar de stichting……..

Dan reageert u op het verkeerde bericht……………….

Dit bericht is voor diegene bestemd, waarbij Stichting Schuldenvrij Leven, het minnelijke traject eenzijdig, tussentijds beeindigd en de mensen die al schulden hebben opzadelen met torenhoge rekeningen en z.g.n. vrijwillige donaties.

Waardoor het nog moeilijker wordt om bestaande schulden in te lossen bij de schuldeisers waar het uiteindelijk in eerste instantie om ging.

Dat ik niet te helpen ben is een beetje een !@#$%^&* opmerking aangezien u mijn situatie helemaal niet kunt beoordelen.

Daarnaast ben ik als hopeloos geval vandaag, na eindelijk mijn geld terug ontvangen te hebben van die geweldige Stichting Schuldenvrij Leven,schuldenvrij geworden.

Toch bedankt voor uw antwoordt en verder veel geluk bij die geweldige Stichting.

• Verwouw

Meneer Wijgerse,

Ik heb ng nooit op iets gezegd maar ik kijk hier wel veel en ik heb ongeveer dezelfde problemen gehad die u verteld. Het is ook link om zomaar geld naar een stichting te sturen en dan maar denken dat het goed gaat. Bij mij ging het ook niet goed. Maar nadat ik had gebeld en gezegd dat ik het niet meer snapte hebben ze me alles uitgelegd. Het duurde wel wat lang. Maar doordat zoveel mensen niet meer kunnen zeggen ze dat ze het heel druk hebben en dat geloof ik wel. Ze zeggen zelf ook dat mensen moeten weten wat er met hun geld gebeurd. Daarom doen ze dat ook niet zelf maar doet een aparte stichting dat en daar duurt het soms te lang. Nu hebben ze een manier dat iedereen een eigen bankrekening heeft waar zij niet aan kunnen komen maar waar ik kan zien wat er gebeurt. Die heb ik nu ook. Ik was ook boos maar ik ben nu weer blij dat ik gebleven ben want ik hoef nu drie jaar of iet mee te betalen en daarna ben ik heel veel geld kwijtgescholden. Omdat mijn man was weggelopen heb ik veel probelemen. Ik begrijp eigenlijk niet dat u nu opeens geen schulden meer hebt. Want dat zegt u toch waarom bent u dan naar ze toe gegaan? Dan had u het zelf ook wel kunnen sparen want ik kan goed rekenen ook al heb ik geen geld. Bij mij komen geen boze brieven meer. Ik vertel dit omdat ik vindt dat ze goed doen. En iedereen maakt wel fouten.

Mevrouw Verwouw

• antoine

Ik heb nadat ik mijn geld ( met veel moeite ) terug heb gekregen van Stichting beheer derdengelden van Stichting Schuldenvrij Leven, contact opgenomen met alle schuldeisers en hun telefonisch aangeboden om de rekening te voldoen mits zij akkoord gingen met een afkoopsom van 60 % van het bedrag wat Stichting Schuldenvrij Leven hen had aangeboden.

Dit was afgelopen vrijdag.

Alle schuldeisers gingen hier zonder te twijfelen, direct mee akkoord, wat volgende inhoud.

Schuld bij eiser 1 was 1475 Euro, aangeboden 1000 Euro, was akkoord.

Schuld bij eiser 2 was 435 Euro, aangeboden 250 Euro, was akkoord.

Schuld bij eiser 3 was 280 Euro, aangeboden 120 Euro, was akkoord.

Schuld bij eiser 4 was 585 Euro, aangeboden 300 Euro, was akkoord.

Na betalingen afgelopen vrijdag had ik dus in ongeveer een 30 minuten bellen, 1105,- Euro uitgespaard op de te betalen schulden.

Da's toch best veel geld mag ik zo zeggen.

Dat betekent toch, in mijn ogen dat die stichting iets niet goed doet, want naast dat ik op deze manier van mijn schuld af ben gekomen, heb ik dus ook nog een ongewenst 750,- Euro faktuur kosten en 810 ,- Euro aan ( zgn ) vrijwillige donaties aan deze stichting betaald.

Graag ieders mening hierover.

groet; Antoine

• Freek

Dit bericht schrijf ik namens familie van mij, zij beschikken niet over internet, die ook in de schuldbemiddeling zijn bij “Stichting Schulden Vrij Leven”.

Ik kan u dan ook vertellen dat dit heel erg goed gaat, zij en ook wij, de familie, zijn heel tevreden met de gehele gang van zaken.

Er is een hele duidelijke uitleg geweest zowel telefonisch als persoonlijk tijdens het huisbezoek. Ook hebben zij per post diverse informatie ontvangen, die ook heel duidelijk uitleg bevatte betreffende de gehele werkwijze en het te doorlopen traject.

Zij zijn nu +/- 1 jaar in de bemiddeling, en het gaat perfect! Ze hebben rust en alles gaat zoals is afgesproken. Ik ben het met u eens dat er natuurlijk wel eens iets mis kan gaan, uiteindelijk zijn wij allen mensen,maar……ik ben ook van mening dat er altijd een goede oplossing voor te vinden is. Ook bij mijn familie waren er wel enkele zaken die wat meer duidelijkheid vereisten, maar zij zijn altijd duidelijk en vriendelijk te woord gestaan.

Wat betreft de donatie: wij vinden het niet meer dan normaal dat men voor deze hulp een vrijwillig bedrag ( donatie) met als hoogte het aflossingsbedrag, aan hen overmaakt. Op deze manier kunnen zij andere mensen helpen die ook zo in de problemen hebben gezeten als mijn broer. En deze hulp van hen gunnen wij ieder die zo in de problemen zitten door schulden.

Het lijkt mij dat u via dit prikbord uw gal aan het spuwen bent, en u komt nogal “betweterig”over! Indien u het allemaal zo goed weet, hoe kwam u dan überhaupt in de schulden??

Wat betreft de schulden van u, was dit echt alles? Dan had u dit ook wel eerder kunnen oplossen lijkt mij, u weet het toch allemaal zo goed gezien de vele tips die u geeft op dit prikbord?!

Wat ons betreft een HELE GROTE PLUIM VOOR STICHTING SCHULDEN VRIJ LEVEN!! Ga zo door!

• Nathal*e

Tsja, ik zou toch een gezonde achterdocht hebben. Want hoe je het went of keert er moet ook aan verdiend worden.

Dus als ik het goed begrijp, dan regelt de stichting het beminnelijke traject, en dan stort je volledige salaris/inkomen op een rekening. En dan betalen ze je de rekeningen voor je.

Wat ik me dan afvraag, hoeveel geld betaal je hiervoor?

Wat gebeurt als de stichting opeens is opgedoekt?

Het punt is en volgens mij lopen hier veel mensen op vast, is dat men in principe wel bereid is om schulden af te lossen, maar gewoon niet weten hoe. Wat doe je bij meerdere schulden, hoe benader je schuldeisers?

En het is voor een leek heel moeilijk achter te komen hoe en wat. Vooral juridisch gezien. Meestal komt men door schade en schande achter. Gevolg, de schuld loopt als een meter van de taxi op.

Dan klopt men ten einde raad bij de stadsbank. Die komen om van het werk, wachtlijst. Men weet nog niet hoe ze het moeten aanpakken.

Er zouden gewoon veel meer richtingsaanwijzers moeten zijn dat men zelfstandig de problemen kan aanpakken. Vooral als het gaat over meerdere schulden.

En elke dag dat je met de handen in het haar staat, kost gigantisch veel geld omdat er geen beweging is.

Oke, er zijn hiervan ook een hoop mensen die de oplossing zoeken in nog meer lening en gewoon door gaan met teveel uitgeven. Dan denk ik ook wel eens af en toe..je wil er niet uit, je wil niks aan je gedrag veranderen. Het gaat niet vanzelf.

• Arno

Hallo,

Wanneer jouw schulden worden opgelost voor je, dan gaat dat aan de hand van en berekening waaruit precies komt hoeveel je per maand mag gebruiken voor je levensonderhoud. Dat is een vastgesteld bedrag. Wat het kost om jouw schulden op te lossen maakt dus niet uit. Als je serieus wilt werken aan je schulden moet je daar gewoon van leven enige tijd. Natuurlijk worden er lange tijd kosten gemaakt om alles te regelen en te controleren. Dat is bij de stadsbanken en bij alle ander organisaties. Jij merkt er alleen niets van. Arno.

• a.sari

U bent mischien 1 van de 900 mensen die dan geluk hebt want wij zijn lekker genaaid ik betaal nog steeds schulden ze hebben echtniets gedaan nu betaal ik alleen rente al van me schulden ik heb hoopmoeten betalen en 2kinderen heb echt moelijk gehad en nou zit ik met de advocaten ik wil me geld terug heb 13000euro betaal binnen 3jaar en niets is betaald waar is dat geld? vraag ikme af in het begin was bij mij ook goed ik belde ze 2 keer in de week is maar 1000 euro afgelost daarna niets meer! dus vertrouw maar niemand zeg ik ! of bel iedere keer hou inde gaten anders krijg jij ook hetzelfde!