Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

weet het niet meer

• Cecillia

Hallo allemaal,

Ik lig in een scheiding en ga per 8 oktober samenwonen met mijn nieuwe vriend. De huur en dat soort dingen staan op mijn naam maar zou mijn as ex betalen…totdat hij ontslagen werd en nu geeft hij geen cent meer. Hij staat nog hier ingeschreven en vraagt dus een uitkering aan voor een gezin ( we hebben 2 kindjes) maar maar hierdoor kan ik geen uitkering aanvragen..hij wil zich ook nog niet uitschrijven zolang ik hier nog woon.

Ik krijg ook geen geld meer voor eten en ik zit echt met mijn handen in het haar. Zelf heb ik geen inkomen. Een uitkering aanvragen kan dus niet en tegen de tijd dat ik dat geld eindelijk eens krijg woon ik al samen…dus dat schiet ook niet op.

Wie weet raad?

• annie kruijs

Misschien kun je zelf een baan gaan zoeken , en zo een beetje het heft in eigen hand nemen. Ik realiseer me zeker wel dat die banen niet voor het opscheppen liggen hoor….sterkte.

• wolter

totdat hij ontslagen werd en vraagt dus een uitkering aan voor een gezin ….

Dan ga je de WW in (70% van je loon) mits hij niet zelf schuld heeft aan ontslag en voldoet aan de 36 weken eis. (was geloof ik 26)

Het is niet meer zoals vroeger, een uitkering aanvragen en klaar. Nu willen ze ALLES en ALLES van je weten. En 98% weten ze al. Plus sollicitatieplicht. Ga per 8 oktober samenwonen met mijn nieuwe vriend. Als je nieuwe vriend een inkomen heeft, heeft het ook zin om een uitkering aan te vragen. Want dan krijg je NIETS. En tussen aanvragen en krijgen, gaan ook weer tig weken overheen. Ik krijg ook geen geld meer voor eten en ik zit echt met mijn handen in het haar. Zelf heb ik geen inkomen. Heeft je nieuwe vriend dan ook niets, of……………. Maar ik begrijp best wel dat dit een heel probleem is. Wens je veel suc6.

• Susaa

Ga naar de gemeente en schrijf je ex uit. Vertel ze als je dat weet zijn nieuwe adres. Hij zal een brief krijgen om zich alsnog uit te schrijven. Daarna kun jij alvast jou uitkering aanvragen. Zodra de gemeente hem uitschrijft omdat ze niets van hem horen zal je uitkering ingaan :(

Als hij uitkering aanvraagd voor gezin, zal hij toch al jouw gegevens moeten hebben, je bankafschriften van al je rekening nummers, je schulden, je leningen, weten wat je op zak hebt, papieren van bezittingen ed.

Daarnaast heeft hij jou handtekening nodig om het formulier wat hij elke maand in moet vullen in te leveren, die hij naar waarheid in moet vullen. Wat hij nu bij voorbaat wil doen is fraude. Hij woont nl niet bij jou. Ga naar de sociale dienst en vertel je verhaal en vraag wat je moet doen. Ben hem voor….

Liefs Susa

• Cecillia

Dank je Susaa…aan jouw heb ik wat….thanks nogmaals!!!

greets,

cecillia