Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn WSNP weblog

• Jan Modaal

Hallo allemaal,

Voor alle lotgenoten met een schuldenprobleem heb ik nu mijn eigen weblog.

Dan kan ik lekker van mij afschrijven en mijn ervaringen delen met anderen.

Bovendien heb ik op mijn weblog veel nuttige tips staan over schulden, schuldsanering, budgettips en de WSNP.

Kom gerust eens langs: http://spaces.msn.com/members/janmodaal/

Tot ziens!

Jan.

• Lizzy

Beste Jan, mijn complimenten voor je site. Ik heb hem meteen toegevoegd aan mijn Favorieten. Ikzelf (alleenstaande moeder met een kleuterzoon) heb ook veel schulden (opgebouwd in 10 jaar), heb ze tot nog toe maandelijks goed kunnen aflossen ondanks dat ik een inkomen heb op bijstandsniveau maar heb me wel aangemeld voor de WSNP. Liever drie jaar op een houtje bijten en dan met een schone lei beginnen dan nog 10 jaar lang in de schulden. Ik verbaas en erger me erover dat het zo ontzettend makkelijk is om een lening of doorlopend krediet of creditcard te krijgen, ook zonder vast inkomen of met andere schulden. Voor mij niet meer. Ik heb alle creditcards doormidden geknipt, alle winkelcatalogi verscheurd en koop met beleid en tweedehands. Ik doe het nu met 50 euro per week. Auto de deur uit, overbodige verzekeringen en abonnementen opgezegd, goedkoop boodschappen doen. Alle overbodige huisraad en prullaria verkocht. Geen vakanties, geen dagjes uit, niks. Aan mij zullen die geld- en renteboeven niks meer verdienen. Ik snap dan ook echt niet dat er hier op het forum zoveel berichtjes staan van mensen met schulden over weer geld lenen etc. Dom dom dom. Het is niet voor niks dat er nu ook tv-programma's zijn zoals Meer voor Minder. Mijn haren rijzen van die verhalen ter berge. Dikke schulden, en dan nog luxe-dingen kopen en op vakantie. Je zal niet de eerste zijn die je huis uit wordt gezet… Overigens wil ik mijn ervaring en kennis m.b.t. schuldhulpverlening in de praktijk brengen, dus ga ik een opleiding volgen tot schuldhulpverlener… Zo zie je dat je het negatieve om kan buigen tot het positieve.

• Jan Modaal

Hoi Lizzy,

Dankjewel, voor je complimenten over mijn WSNP weblog. Ik zit gelukkig nog in het minnelijke traject en hoop dat er een (af)betalingsregeling getroffen kan worden met alle schuldeisers.

Overigens, wil ik jou complimenteren met de wijze waarop jij je schulden te lijf gaat. Als je maar 50 euro per week kunt uitgeven, moet je echt sober leven!

Ik zou ook best tot schuldhulpverlener opgeleid willen worden. Dan kan ik weer anderen helpen, zoals ik dat met mijn weblog doe. Bovendien ben ik ervaringsdeskundige .. klinkt wel he?..;-)

Groeten Jan.

• ~Denise~

Dat is een goede stap in de goede richting Lizzy.