als je hier wat wil vragen moet ik dus een paar dagen of weken op antwoord wachten?Vreemd:?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoe mijn man zo ver is gekomen bedoel je? ik ben namelijk iemand die graag spaard en het goed voor elkaar heeft, nou het begind met leningen geloof ik voor een auto en dingen bestellen bij wehkamp enzo en ik geloof dat hij iets deed met afbetaling in winkels (prime lime of zo iets)als wat leen bakker heeft en trias niet betalen,een werkegever waar hij ontslag kreeg na een zijn lasdiploma's te hebben gehaald van de zaak en dus kon terug betalen, en zo is hij in een failissement terecht gekomen, vergeet niet hij was al failliet toen ik hem leerde kennen,en ik trek hem er beetje bij beetje uit,ben het alleen zo zat altijd op zijn fouten aangekeken te worden.Ik ben echt moe van al die jaren al rotzooi opruimen en financien, toen ik hem leerde kennen had hij een grote doos met papieren ongeopend en alles doorelkaar, nu heeft hij nette ordners omdat ik het allemaal bij houd,maar zelf kan hij geen fu*ck
suus je moet wel veel van iemand houden als je dit wilt volhouden. Ik zou nog maar eens goed nadenken. Staat hij er wel helemaal achter dat je de schulden op ruimt. Wat zou hij doen als je hem de ruimte geeft? gaat hij dan weer op afbetaling kopen?
Ik zeg dit niet zomaar hoor maar ik heb een soortgelijke ervaring gehad en er kwam geen einde aan. Als ik de touwtjes in handen had ging het goed maar als hij ze vast had dan ging het binnen de kortste keren mis. Ik ben nu oud en hij is dood maar het heeft me niet veel vreugde gebracht hoor. En jij bent nog jong meid denk goed na je jeugd is te kostbaar om er niet van te genieten.In ieder geval hoop ik dat je er uit komt.
liefs
Suus, jij bent dus vooral degene die de geldproblemen op zich/haar neemt en je man eruit moet trekken. Je bent zwanger, en je trekt de kar niet alleen voor hem, maar ook voor jezelf en je ongeboren kindje. Dat is een zeer ongezonde situatie. Ik hoop niet dat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd. Het is/zijn de schuld(en) van je man, hij moet er voor zorgen dat die opgelost worden. Dat is in principe niet jouw pakkie-an. Wat het failissement betreft (ik neem aan dat je de WSNP bedoelt), zit er achteraan. Tussen al die WSNP-schuldhulpverleners zitten ook boeven en geldtrekkers. De enige manier waarop jullie (je man dus vooral) eruit kunnen komen is via de WSNP en dan via een goede hulpverlener. En stop met de dingen regelen voor je man. Hij heeft de schulden gemaakt, hij moet er uitkomen. Niet jij. En als hij het niet kan of niet wil, of het op jou fijn afschuift, waarom ben je in godsnaam met hem getrouwd. Jij zit nu met de lasten en knapt het op. Dus niet zeuren, wijs hem op zijn verantwoordelijkheid en zijn plichten, anders wegwezen. Overigens, straks in de WSNP krijg je als gezin met kind(eren) maar 50 euro leefgeld per week, daar moet je alles van doen. Lukt dat?
Ik ben al 3 jaar samen met hem ,getrouwd en ben nu zwanger van ons eerste kindje, en tja als ik dit allemaal van te voren had geweten had ik het misschien niet gedaan en gewacht tot ik een andere leuke man =tegen had gekomen,maar goed je word verliefd en ik geloof maar er komen wel betere tijden aan,maar om nu nog bij hem weg te gaan voor die 7000 euro schuld ,dan had ik beter weg kunnen gaan toen ik eraan begon een paar jaar geleden,maar ben het soms goed zat,en soms lijken de schulden en geldgebrek wel eens de liefde de deur uit te jagen en is er alleen maar ruzie in huis.Heel erg vervelend:(
Nee hij heeft een persoonlijk faillissment gekregen op zn 19e jaar, heeft door de rechtbank een curator toegewezen gekregen.Ik weet ook niet wat dat bedrijf is wat jij bedoeld, maar die cutarot is een bloedzuiger, die berekend 170 euro per uur om je psot te onderscheppen en open te maken en te lezen,al onze post komt gemiddeld 2 weken te laat binnen en dan alle brieven die gelezen en opengemaakt zijn in een grote envelop, en je kan er niks tegen doen want het is van de rechtbank iemand.Ik heb nu mijn man zn loon op mijn rekening binnen laten komen en mijn bankzaken op mijn meisjesnaam laten staan,zodat we wel onze inkomsten nog prive kunnen houden.Zelfs een catalogus van de Pabo komt nog bij de curator binnen,tis echt belachelijk!!!
Het is soms verschrikkelijk moeilijk hoor, maar tuurlijk heb ik ook mn momenten waarop ik gelukkig ben, maar ben pas echt gelukkig als de schulden weg zijn,en als ik het aan mn man overlaat maakt hij er weer een puinhoop van,hij kan niet rekenen,leest geen papieren,kan hij gewoon niet, dus ik heb toen gezegd ,jij zorgt dat er geld binnen komt en ik regel al die troep wel.Nu moet hij maandag naar de rechtbank voor een schuld van 3000 euro bij rialto en dat is nu helemaal zijn pakkie aan,daar ga ik me nu dus niet mee bemoeien.
Dank je wel Suus voor de roos. Ik heb de indruk dat jij (misschien te veel) aan anderen denkt en voor anderen zorgt. Denk je wel aan jezelf? En ja, de liefde maakt soms blind. Maar spreek je man aan op zijn eigen verantwoordelijkheid. Jullie krijgen een kind, en dat is niet niks. Ik ben alleenstaand moeder met een kind, heb ook schulden, doe het met 50 euro per week. Persoonlijk rijzen de haren mij ten berge als ik lees dat jullie allebei in de WW zitten, schulden hebben die jij aan het regelen bent, je man depressief thuis zit, geen moer doet, en jullie een kind krijgen. Een kind kost heel veel geld, tijd en energie! Geldproblemen kosten ook veel tijd en energie. Denk alsjeblieft aan jezelf en aan je kindje. Geef je man een schop onder zijn kont of ga naar de huisarts of maatschappelijk werk. Dit kan je niet alleen. Ik heb verder geen hapklare oplossing voor je. Had ik het maar…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?