Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Meer voor minder

• Lizzy

Ik heb net weer met verbijstering zitten kijken naar het SBS 6 programma: “Meer voor minder”. Ongelooflijk. Tenenkrullend. Iemand van wie de kinderen bij de buren moeten douchen omdat het gas afgesloten is, heeft een schuld van 11.000 euro, maar zij blijft rondrijden in een auto, heeft tig huisdieren, verbelt voor tientallen euro's per maand aan mobiele telefonie, zit op paardrijles, koopt boeken bij de boekhandel, mooi nieuw bankstel op krediet etc. Hoe is het in godsnaam mogelijk! Ook bij eerdere afleveringen zat ik al met open mond te kijken. Jong stel, 15.000 euro schuld, gaat nog ff op vakantie. Mijn hemel. Zoeken ze die mensen uit op domheid ofzo? En dan de aanpak van de problemen: supersoft en totaal niet snijdend in luxe-uitgaven als auto, mobieltje etc. En dan zou zo iemand binnen 20 maanden van de schulden af zijn. Nou, doe mij maar ook zo'n rondje. Echt, ik ben zwaar verbijsterd. Komop, verkoop alles wat je niet direct nodig hebt, doe de auto de deur uit, de huisdieren, en zorg ervoor dat je kinderen thuis kunnen douchen en eten. Wat is nou het belangrijkst? Een dak boven je hoofd, te eten, kleding en meer niet. 50 euro per week, de rest betaal je af aan je schulden. Net als in de WSNP. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ik vrees dat al deze mensen korte tijd na afloop van het programma fijn weer doorgaan met hun (geen) geld over de balk smijten. Ben ik nou de enige die hier zo van ondersteboven is? De enige die werkelijk alle luxe ontzegt, inclusief etentjes buiten de deur, auto weg, in geen 10 jaar op vakantie o.i.d.? Die zich nog van een uitkeringtje blauw betaalt aan aflossingen, en er dan dus voor kiest om de WSNP in te gaan? Neem je verantwoordelijkheid, helemaal als je kinderen hebt. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt (excusez le mot)…

• annie kruijs

ik ben het wel gedetelijk met je eens..er mag best gesneden worden in al dat luxe gedoe…maar huisdieren de deur uitdoen gaat me te ver…ja als je 26 katten hebt misschien…maar je moet wel rekening houden met je levende diertjes hoor…niks wegdoen..houden en er goed voor zorgen!!!hoeft niet persee het duurste voer…

• Lizzy

Hoi Annie,

Ik heb mijn twee katten wel de deur uitgedaan, met zeer veel pijn in het hart weliswaar. Ook het goedkoopste voer kost geld. Als je 50 euro per week te besteden hebt zijn de kosten voor voer en dierenarts gewoonweg te veel. Omgerekend kost een kat ongeveer 40 euro per maand, en dat geld heb ik harder nodig voor mijzelf en vooral voor mijn kind. Het is kiezen of delen. Zeker als je eindelijk van je schulden af wil komen. Het kan dan gewoonweg niet.

• ~Denise~

Ben het helemaal met Annie Kruijs eens hoor,huisdieren doen wij ook niet weg ondanks de “zorgen”.

We hebben 2 dwerghamstertjes en een kat.

Maar luxe zoals mobieltjes en een auto hebben we niet,we bellen Pre-Paid!

Maar zo snap ik idd sommigen ook niet hoor…klagen dat ze in de sh*t zitten,maar koopt wel lukraak dure kleding voor de kinderen;broek van 35 Euro en een trui van 25 Euro,hoe dom kun je dan zijn zeg.

Ik heb broeken op de markt voor mijn zoon gehaald voor 5 Euro!!!

• wolter

Ik heb net weer met verbijstering zitten kijken naar het SBS 6 programma: “Meer voor minder”. Ongelooflijk. Tenenkrullend. Ik ook Lizzy. Die spoort dus TOTAAL niet, goedkoop boek (12,50 euro, hoe dom kan je zijn) Heeft 1600 euro aan inkomen en gooit alles ER-DOOR, maar betalen,. ho-maar. Heeft in al die jaren TOTAAL NOG geen benul van geld of van het leven, ja… je moet huur betalen en gas, en…. enz… ik ook. Soms vragen ze er ook om. Maar nogmaals: iets spoort er niet bij die dame, heeft NIETS met arm te maken. Geef je haar 3000 euro is het nog zo. Triest maar waar. Maar ik heb bij al die uitzendingen nog niet 1 gezien, die wel spoort.

• ~Denise~

Ik bedoelde dus niet iemand van tv hoor,van die kinderkleding;)

• annie kruijs

denise fijn dat je je diertje kan houden!! maar ik kan heel goed van lizzy begrijpen dat ze wegmoeten…het zal verdrietig genoeg geweest zijn!!! ik wens jullie (en mezelf…)betere tijden..heel veel groetjes..en laten we elkaar vooral steunen, en tips blijven geven!!

• Lizzy

Hoi Annie,

Ja, het brak mijn hart om mijn katten weg te moeten doen. Maar als je met een kind van 50 euro per week moet rondkomen, zijn huisdieren gewoonweg een te grote kostenpost, ook al koop je het goedkoopste voer. Je zal toch een paar keer per jaar naar de dierenarts moeten voor inentingen en andere zaken. Zodra het budget het toelaat, neem ik zeker weer katten. Maar nu zou het onverantwoord zijn. Laten we elkaar inderdaad blijven steunen en van advies voorzien!

• annie kruijs

hoi Lizzy, zullen we anders eens e-mail uitwisselen , dan kunnen we elkaar vast beter helpen.Ik hoor het wel,groetjes Annie.

• Lizzy

Hoi Annie, vind ik prima. Als het goed is kan je m'n e-mailadres vinden onder de knop “info”. Stuur me een mailtje, heb ik meteen jouw adres. Tot mails!