misschien een tip.Wij hadden ook dit probleem en konden de volledige huur niet missen gezien ons sociaal minimum.
We zijn naar de woningstichting gegaan en hebben daar ons probleem uitgelegd.We hebben ze voorgesteld om iedere maand de huur minus vangnet aan ze over te maken.En dan iedere maand de vangnet als we die kregen na te storten.Zo waren we iedere 3 maanden weer netje bij.In eerst instantie wilden ze er niet aan omdat dit schuifspelletje een jaar ging duren.Ze wilden eigenlijk dat ik 3 maanden geen vangnet nabetaalde en dan als ik de vangnet kreeg die gebruikte om de komende 3 maanden aan te vullen tot de volledige huur.Over de drie maanden huur die ik zonder vangnetaanvullig betaalde kon ik een regeling van 50 euro per maand krijgen.M.a.w we lieten ons eigenlijk een schuld opdringen die we niet wilden en er ook niet bij konden hebben.
We hebben toen voet bij stuk gehouden en gezegd dat ze het zo konden hebben en niet anders.Ze kunnen je ook niets maken want pas bij 3 maanden achterstand kan een deurwaarder ingeschakeld worden.Maar tegen die tijd dat hij er werk van kan maken is de achterstand al weer weg.
Dus ga eens met de woningstichting om de tafel zitten,want elke maand de volle huur betalen terwijl je het eigenlijk niet missen kan is geen pretje.En zo hoef je alleen maar iedere maand de huur min huursubsidie over te maken en hou je meer speling over.Let wel zorg dat zo gauw de vangnet binnen is je die ook gelijk overmaakt voordat het opgaat aan anderen dingen.
succes verder en sterkte