wij(vriend en vriendin) hebben sinds september beslaglegging op ons inkomen.

Onze situatie is als volgt:

Ik (vrouw) heb een wao uitkering en we worden aangevuld door de sociale dienst tot een sociaal minimum.

Nu is er beslaggelegd op onze aanvulling van de socialedienst.Van mijn wao uitkering zijn ze afgebleven.

Het gaat om een schuld van mijn partner(man) die voor onze tijd dat we een relatie kregen is gemaakt.Dus ik ben mijn deel dat ik van de sociale dienst krijg kwijt aan een schuld van mijn partner,waar ik trouwens nooit voor getekend heb.Mag dit wel?

Daarbij berekenen ze in ons inkomen wel mijn vakantiegeld,maar leggen ze er geen beslag op.M.a.w. de beslagvrije voet is 1036 euro,dus 1153-10%.Alleen houden we niet maandelijks onze 1036 euro op onze rekening over maar 979.Ik behoudt natuurlijk wel mijn vakantiegeld in mei.Ik had liever dat er op mijn vakantiegeldbeslag werd gelegd zodat ik maandelijks 1036 euro op mijn rekening krijg waar ik van leven moet,want ik kom nu maandelijks 57 euro tekort,ipv een spaarpotje in mei.

Is hier iets tegen te doen???

Daarbij is er nog een beslaglegging aangekondigd op mijn uitkering nu.Ook nu gaat het om een belastingschuld die op naam van mijn partner staat.Mag dit?

Uitgaande van dat de schuldeisers het bedrag waar beslag opgelgd is nu moeten gaan delen.Want we hebben reeds maximale beslaglegging.Maar het gaat er deze maand wel extra vanaf omdat de uitbetaling komende week is en ik het niet meer op tijd voorkomen kan.Dus we zijn 115 euro en 87 euro extra kwijt.Kan ik dat bedrag nog terugvorderen???Zowel sociale dienst,buro van rechthulp en deurwaarderskantoor over de belastingschuld werken niet mee.We krijgen overal een wazig antwoord en praten tegen een muur.

Alvast bedankt voor het lezen en tips zijn altijd welkom.