Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

te lang wachten op schuldhulpverlening?

• Lizzy

Gisteren 4 in het Land gezien? Een alleenstaande bijstandsmoeder wacht al 8 maanden lang op schuldhulpverlening via de Gemeente Den Helder en zit zolang zonder gas en elektra. Zo lang kan en mag het niet duren, ondanks de forse toename van het aantal aanvragen schuldhulpverlening. Ik zelf heb mij ruim 3 maanden geleden aangemeld bij mijn gemeente. Kreeg een nette brief waarin stond dat ik met 6 weken een afspraak zou krijgen. Dus niet. Nu kan ik nog net rondkomen, kan mijn vaste lasten nog betalen, maar mag dit zolang duren? Nee. De Gemeentes hebben een probleem met het toenemende aantal aanvragen, en moeten daar iets aan doen. Dit mag niet ten koste gaan van de burger. Die wil iets doen om van de schulden af te komen. Wat is de wet- en regelgeving op dit gebied? Ik overweeg om een bezwaarschrift te sturen, maar dit is een landelijk probleem! Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

• Suus en ? (31-1-06)

Dat vind ik dus ook , ik heb voor onze laatste schulden dus ook schuldhulp aangevraagd een aantal weken gelden,omdat ik red het gewoon niet meer de laatste loodjes omdat ik nu 6 maanden zwanger ben en er geen gat meer ff in zie zitten,dus heb ik hulp gevraagd voor 7 duizend euro,maar het duurd en het duurd en het duuurd zo vrselijk lang,bah

Mijn vriendin had geluk,haar man werkt bij de gemeente en hun kregen voorrang en werden gelijk geholpen.voor hun fijn,maar vind het wel belachelijk voor anderen die op de wachtlijst staan.:(