Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Alleenstaand, eigen huis:Geldzorgen!

• smurf1980

hoi allemaal!

Ik ben een alleenstaande meid van 25 en ik heb twee jaar geleden mijn eigen huisje gekocht. Mijn grote trots, ondanks dat er veel aan verbouwd moest (en moet) worden. Die verbouwing kost altijd veel geld, hoewel ik dat erg lowbudget (met dank aan Marktplaats) kan doen.

Hoewel ik geen slecht salaris heb, kom ik toch altijd geld tekort. Ik leef erg zuinig, maar na het betalen van de hypotheek, verzekering, energiekosten, auto (nodig voor mijn werk) en andere belangrijke vaste lasten, houd ik nog maar 35 euro per week over waar ik alles van moet doen. Kortom: geen reserves meer op de rekening en elk maand 1000 euro rood.

De overheid doet van alles voor gezinnen, oudere mensen en mensen op de armoedegrens. Dat vind ik natuurlijk erg goed! Maar als het zo doorgaat kom ik straks ook op die armoedegrens terecht…goddank heb ik nog geen schulden, behalve mijn 1000 euro krediet bij de bank! Zijn er meer alleenstaanden die met dit probleem te maken hebben en heeft er iemand misschien tips voor me?

• Agnes P

Ga in elk geval hier mee lezen. Misschien kom je goede ideeen die bij jou passen tegen.

http://www.prikpagina.nl/list.php?f=2384

Veel succes,

• annie kruijs

ik kan je vertellen dat je hier een wijs mens word, en het delen van de zorgen is al een opluchting, sterkte!!

• sunny

Misschien heb je je toch een beetje verkeken op de kosten van je huis??

• Lauren

Ik ben ook alleenstaand en heb het gevoel dat altijd alles op onze schouders wordt afgeschoven. En ook op diegenen die net op een grens zitten.

Ik heb altijd een normaal inkomen gehad en toen ik er alleen voor kwam te stan met dochter van 13 viel ik ook altijd buiten alle regelingen waardoor ik nooit voor iets extra's in aanmerking kwam, erg frusterend altijd en nog steeds.

• Straatje

Het is nou eenmaal zo, dat deze christelijke regering niet alleen de onderlaag uitschakelt, maar alleenstaanden worden nog eens extra gepakt. Of je nou een uitkering hebt, een goede of een minder goede baan, je betaalt in verhouding altijd meer dan een gezin en valt buiten alle regelingen.

Dit in navolging van Amerika, waar miljoenen worden uitgetrokken om alleenstaande vrouwen in de bijstand aan de man te helpen.

• Lizzy

Een eigen koopwoning is verhoudingsgewijs erg duur t.o.v. huren. Zeker als je alleenstaand bent. Hypotheek, onderhoud, OZB etc. Hogere energierekeningen. Je kunt natuurlijk heel goed besparen op je energierekening door allerlei maatregelen toe te passen. Energiebesparingstips kun je vinden op de sites van Eneco, Nuon etc. Verder kan je kijken naar je verzekeringen: wat heb je echt nodig en wat niet. Zeg die dingen op die je niet nodig hebt en voor de andere verzekeringen ga je op internet vergelijken waar en hoe je die goedkoper kan afsluiten. Bellen kan misschien goedkoper? Internetten? Heb je abonnementen die je kan opzeggen? En tja, die auto is een vreselijke onkostenpost. Kan je niet met het ov? Betaalt je werkgever niet mee aan die auto? Ik ben zelf alleenstaand moeder, en moet het doen met 50 euro per week. Dat is al knap lastig. Ik woon in een huurflat, en red het niet eens met alle toeslagen van de Belastingdienst, kinderbijslag etc. Jij krijgt als het goed is nog meer aan heffingskortingen, je hebt geen slecht salaris, dus je zou goed moeten kunnen rondkomen. Maar dat huis is gewoon dus te duur. Ik zou nooit een koophuis willen hebben. Roodstaan bij de bank is trouwens ook een schuld, en een dure. Blokkeer je roodstaan. Ga na waarop je kan besparen, lukt dat niet, dan is de enige optie om je huis te verkopen en te gaan huren. Succes!

• Suus en ? (31-1-06)

Wij moeten ook heel zuinig leven, helaas wel wat schulden maar elke maand komen we weer iets verder eruit;) Ik ben nu nog zwanger ook, en we hebben ook heel erg veel via marktplaats gekocht, om toch mooie spullen te hebben voor ons interieur en onze kleine.Tja het is heel erg moeilijk om geld opzij te kunnen leggen,maar ook naast de schulden heb ik nu een spaarrekening geopend waar ik elke maand 25 euro op zet en deze heb laten vast zetten voor 15 jaar.Ik zei tegen mn man we kunnen best ieder 12,50 per maand missen en dat zetten we dan op de spaarrekeing, zodat als wij uit de schulden zijn en alles hebben, we toch over een paar jaar een leuk centje hebben als extratje.

• Lizzy

Als je schulden hebt kan je niet sparen. Al je extra geld moet dan naar de schuldeisers gaan. Anders hou je jezelf voor de gek. Je eerste prioriteit als je schulden hebt is die afbetalen, daarna pas dingen kopen en daarna sparen. Zo werkt het ook in de schuldhulpbemiddeling. Je gooit centen weg anders die je net zo goed door de wc kan spoelen. Eerst van de schulden af, dan de rest. Je denkt dat je wat spaart, je spaart niks. Want je betaalt je blauw aan rente. En dan maar geen mooie spullen voor je interieur of je kind. Kan echt niet. Ook niet tweedehands. Geloof me, ik zat en zit in die situatie.

• wolter

Ik zei tegen mn man we kunnen best ieder 12,50 per maand missen.

Dit leest een beetje als: we hebben alle twee een eigen rekening. Dat is fout 1 vaak. De 1 weet niet wat de ander doet. Maar kan het mis hebben, suc6 Wolter