betreffende het bovenstaande heb ik een betalingsregeling aangeboden van E 25,00
kan een deruwaaarder een betaligns regeling negeren
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsTjemig Decarrion, wat wil je nou. Een deurwaarder komt niet zomaar langs, je had je (geringe) schuld ofwel kunnen afbetalen of eerder een betalingsregeling treffen. En ja, een deurwaarder hoeft niet akkoord te gaan als je nu pas op het laatst met een betalingsregeling komt. Had je eerder kunnen bedenken of regelen met de schuldeiser. Tips, adviezen en info genoeg op dit gebied (zie geldzorgenpagina.nl) of dit forum. Klinkt hard, maar ik heb meer schulden dan jij (15000 euro) en ook al is dat niet allemaal mijn eigen schuld, je kan er genoeg aan doen om er uit te komen. Kan je wel boos worden, verongelijkt worden of je zielig vinden, er zijn mogelijkheden genoeg. Je moet er wel zelf achteraan gaan en het niet uitstellen tot het laatste moment. Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten. Sorry, ik word echt een beetje nijdig van die gemakzucht. Verkoop desnoods die auto, heb je weer geld. Ik heb mijn autootje ook verkocht, ook al wilde ik niet. Echt niet. Maar het is kiezen of delen. Heb je schulden, auto weg, alles verkopen wat je niet nodig hebt, geen wijn meer drinken en meer van die dingen. Wil je dat niet, moet je zoeken naar een andere oplossing (schuldhulp) en de consequenties op je nemen. Klaar. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen leven.
Wel grappig Lizzy dat je weet dat JIJ meer schuld denkt te hebben dan ondergetekende.
Uiteraard komt eebn deuerwaarder nie zomaar langs ( zie dikke auto, wildgroei van prachtige kantoeren etc). Misschien ee neye opnener in het nogal regide betoog van je. sommige mensen HEBBEN het gewoon niet. Ook dat lullige bedarg even niet omdat energie en het huur voorgaan en dat meot betaald worden.
ik ziet nu 8 jaren op bijstands niveau, kom daar ok niet meer uit. 's winters stook ik niet mar trek een xtra trui aan: dan geeft mij bij de eindejaars afrekening een leuk centje. Bne zuinig met energie, zoadat ik altijd nog wel wat bij de eindrekenign terug krijg. Vakantie ? wat is dat . wijn ? Ja als bezoek het een keer meeneemt of als ik zoveel legen flesjes heb gevonden dat ik voor mezelf een biertje kan kopen. Larmayant, nee, zielig nee, maar wel navrant ieamnd zo hoog van de toren te horen balzen zonder enig inzicht…Enneh die auto dan. Lizzy dat is een oud wrak dat ik gezien deze omstandigheden gekocht heb E 150, zodat ik in korte tijd dingen kan “regelen”gaat er in januari weer uit. Blij dat dat ding erook om persoonlijke zaken even was. Kortom…niet te snel oordelenen fijnedagen voor zover mogelijk
Tsja, en toch heb ik het nooit zover hoeven laten komen. Door zelf tijdig aan de bel te trekken. Door die auto op tijd de deur uit te doen (het wrak zelf kan dan weinig kosten, je hebt altijd nog de wegenbelasting, verzekering, APK etc.). Het brak mijn hart hoor, om die auto (derdehandsje) weg te moeten doen. Zeker als alleenstaand ouder met een klein kind. Ik mis het hebben van een auto nog steeds. Toch is een auto niet noodzakelijk. Het is handig, maar een onkostenvreter. Maar die schulden gaan voor, vaste lasten ook. Ik heb nog nooit mijn vaste lasten niet kunnen betalen. Ik bespaar waar ik maar kan, maar niet overdreven. Lege flesjes verkopen? Dan koop je daar maar geen biertje voor, maar zet je dat in een potje voor het inlossen van je schuld. Om om te eten. Of dat telefoontje te plegen naar je schuldeiser om een betalingsregeling te treffen voordat de deurwaarder komt. Die is hier nog nooit aan de deur geweest, ondanks diverse schulden. Ik oordeel niet snel, want ik weet hoe het is en dat sommige schulden ontstaan buiten je eigen schuld om, maar sommige dingen, daar heb je zelf de hand in. Spijt me. Ik heb geen medelijden met mijzelf, hoe moeilijk het ook is, en zeker niet met anderen. Uiteindelijk kan je er zelf genoeg aan doen. Als je maar wilt en niet te beroerd bent om op tijd aan de bel te trekken. Je prioriteiten stelt. Geen auto, geen biertje, geen wijntje. Fijne dagen? Dat lukt hier wel. 50 euro per week, een voedselpakket van de kerk, geld terug van de belasting. Waarvan de helft naar de schuldeisers gaat. Geen kerstboom, geen kadootjes. Jammer dan. Maar ik kan wel lekker stoken op 19 graden. Vakantie? Ik ben in geen 15 jaar op vakantie geweest. Dat komt wel als ik van die schulden af ben. Want die gaan voor, voor, voor. Ik zeg ook niet dat je zielig bent, maar je vraagt wel naar de bekende weg. En dan gaat het om een klein bedrag. Nee sorry, ik snap dat echt niet. Ik hoop echt dat je een betalingsregeling kan treffen en dat het je beter gaat en niet meer zover laat komen. Want leuk is anders, maar je kan dit soort dingen gewoonweg voorkomen. Je hoeft je er niet voor te schamen. Teveel mensen moeten het doen met te weinig geld.
mevrouw
U blaast wel erg hoog van de toren. (uw eigen toren)
zonder enige feitelijke kennis, slaat u om u heen, her en der open deuren intrappend, daarbij niet vergetend uzelf op de borsten te kloppen daar u het kennelijk zo goed doet. Wellicht vergeet u in uw zendingsdrift dat er andere mensen zijn dan u met andere ideeën en vooral achterliggende omstandigheden. Ik moest eigenlijk even lachen - dank u wel - dat u in uw “geschreeuw” allen maar oog hebt voor uw ideeën en geen ruimte laat. U treedt gelijk in het oordeel. U generaliseert, uw schrijven rieken naar opportunisme en bovenal haakt u her en der een vervelende noot in ( “ik stook lekker wel op 19 graden”). Maar ik zal het u niet kwalijk nemen; deze tijden zijn “of good will”. Wel wil ik nalaten dat er wellicht een doortrapte deurwaarder aan u teloor is gegaan.
Het siert u bovenal dat u met opbeurende berichten komt, waarschijnlijk is door de jarenlange “sleet”uw empatisch vermogen verdwenen. Dat ervaar ik als jammer en betreur dat zeker rond deze dagen.
Ik wens u van harte dat u dat gedeelte weer terug krijgt en bedenk vooral dat; “andermans gras makkelijker te maaien is” en oordelen en veroordelen wel heel erg makkelijk is.
Staat er niet ergens: ‘oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden.
ik wens u vreedzame dagen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?