Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afsluiting gas/licht

• Straatje

Nee hoor, dat is al lang niet meer.

Vroeger mocht je gas niet afgesloten worden als je kleine kinderen hebt, maar tegenwoordig hebben ze overal @!#$ aan.

Het verbaast me wel dat het zo heeft kunnen oplopen. Tegenwoordig sluiten ze je al na een paar maanden af en als je je huur twee maanden niet kunt betalen, word je zonder pardon op straat gezet.

Ik raad je aan om petroleumkacheltjes en petroleumstelletjes te zoeken op rommelmarkten, tweedehandswinkels of marktplaats. Die branden op lampolie (geurloos) en dat is ook niet echt goedkoop, maar je hebt in ieder geval zicht op je verbruik.

Die petroleumkacheltjes zijn niet meer zo makkelijk te krijgen, tenminste niet in Rotterdam, omdat daar duizenden mensen zonder gas en licht zitten. Maar wie weet, woon jij in een wat rijkere buurt en vind je ze nog volop.

Succes.

• Straatje

Ik kan soms zo kwaad worden om dit soort opmerkingen. Ik heb zelf ook geen cent te makken, zit altijd in de kou en heb lang niet altijd te eten.

Er bestaan namelijk nog mensen die zich om de armen bekommeren. Zo wordt mijn internet door iemand anders betaald, zodat ik via mijn computer kan telefoneren, msn-en, krant lezen, tv-gids kijken, op de hoogte blijven etc.

Ook krijg ik wel eens een tasje boodschappen, maar de toestand van de minima blijft ondanks alle lapmiddelen uiterst schrijnend.

• Sylvana

het enige wat helpt is betalen ik heb 2 maanden zonder energie gezeten met een kind van 3 jaar dus ze hebben maling aan je situatie. pas na betaling werd ik aangesloten.

• Sylvana

wees blij dat je spaargeld had :s

beter dan met je kind in de kou zitten, niet kunnen koken niet kunnen douchen