Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwijtschelding/sanering

• Moeder

Voor de schulden van mijn zoon ben ik met alle schuldeisers overeengekomen dat hij in 2 jaar tijd zijn schuld aflost (12000,–). Omdat hij momenteel in een kraakpand woont heeft hij alleen zijn energiekosten. Maar als hij over bv een jaar in een huurhuis gaat wonen dan veranderen zijn uitgave zodat hij minder kan aflossen. Is het dan mogelijk om bij de schuldeisers kwijtschelding/sanering van de restschuld aan te vragen? en hoe moet ik dat doen?

• Suus en ? 35 wk

Nou ik vind het wel heel erg lief dat je dat wilt doen voor je zoon, mijn ma zou me dus echt nooit helpen en zoiets hebben van je bent zelf met iemand in zee gegaan met schulden en je lost het maar lekker zelf op ook want dan leer je er het beste van.

Maar kwijtschelding krijg je dus echt niet zomaar, wij hebben dat ook niet gekregen naast al een bastaand faillissement, schuldeisers zijn zo ongelofelijk ordinair en willen echt alleen maar het volledige bedrag zien.Hij zal de betlingsovereenkomsten moeten verkleinen, stel hij heeft nu een afspraak bij een schuldeiser waar hij 100 euro per maadn iet saan aflost zal hij nu na overleg moeten aankondigen dat het door omstandigheden niet meer kan zijn dan 50 eurp per maand, dan zit je langer in de schulden maar je kan ook niet alles tegelijk hebben.succes in ieder geval