Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

herinnering/incasso

• Dirk1234

hallo beste mensen een vraagje,ik heb teveel incasso's en herinneringen liggen nu wil ik echter iets gaan ondernemen om ervan af tekomen,

en stap voor stap tegaan betalen.

alleen nu is het zoveel dat het niet in een keer gaat en ik wil het zo regelen dat de rekeningen van alle bedrijven de bedragen ga betalen.

maar wat allemaal verhoogd is naar dubbel of ivb telaat betaalt wil ik proberen met argumenten onder uit kom.? heeft er iemand ervaring mee echter graag uw advies hierbij.en hoe want zit tot over mijn oren in de schulden en ik moet iets doen maar als iedereen nu aanmaningen gaat versturen en alles er nog eens gaat verhogen dan kan ik me eigen beter van kant maken dan een oplossing gaan zoeken.

• kwinnie

Hallo Dirk1234.

Wat je het best kunt doen is contact opnemen met de schuldhulpverlening in je woonplaats. Meestal wordt dit geregeld via het maatschappelijk werk. Als je er anders niet uit mocht komen en je wilt bedrijven benaderen met de vraag om uitstel van betaling of iets anders dan is het misschien verstandig om te kijken of er ook een Bureau Sociaal Raadslieden is in je woonplaats. Zij schrijven brieven voor je of bellen op.En niet onbelangrijk, zij werken geheel gratis voor niet rijke mensen. Vraag hier ook naar bij het maatshappelijk werk. Gedeelde smart is halve smart en je kunt er veel aan hebben als andere mensen je helpen. Dat slaapt in ieder geval al een beetje rustiger. Ga niet in zee met een commercieel bedrijf dat je schulden wel even zal regelen. Dat kost veel geld en dat kun je wel beter gebruiken.

• anieteke mv 2

zet alles op papier, en ga alle instanties af waar je achterstanden hebt om een regeling te treffen, ga eerst bij jezelf te rade hoeveel je kunt afbetalen, kom je er niet aan uit moet je naar maatschappelijk werk van je gemeente gaan, zo kom je via schuldhulp en budget beheersing misschien wel tot je gewenste resultaat

heel veel succes