Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

GEEN SCHULDHULP GEKREGEN!

• Suus en ? 37.2 wk

Nou na 3 maanden afwachten hebben we nu een brief gekregen van het Rivas dat we GEEN schuldhulp krijgen:?

A) omdat het faillisement van mijn man nog steeds niet is afgebroeken zoals die man al zou beweren in mei 2005

B) omdat we geen afstand willen doen van onze auto omdat we deze maand een kleintje krijgen en mijn man zonder auto ook niet zijn baan zal hebben.

dus moet je maar werkeloos worden omdat je je auto in moet leveren van de schuldhulp????????????????

Ik ben zo erg boos, had zo graag wat hulp gewild bij die laatste schulden, ik heb al zoveel zelf gedaan weer elke maand, en nooit komt me eens iet stegenmoet zeg.

Zelfs nu ik op klappen sta van mijn dochter kan ik het zelf uitzoeken.

Het ergste vind ik als je ergens betaald aan schulden, dat het bij de andere weer dubbel erbovenop komt, je kan toch niet alles tegelijk betalen, ik los iets 2 voor 2 of 3 voor 3 op, maar kan niet met 8 dingen tegelijk bezig zijn wil ik dat er ergens in het aflossen schot in zit.

Dus de laatste dingen kan ik ook mooi zelf doen, nu hebben we inmiddels geen auto op naam staan omdat we die van de buurman gebruiken, maar ja wij moeten wel de buurman betalen voor die auto, dus ook dat is geen optie, want dan krijg je geld van de schuldhulp waar je mee moet uitkomen en dat lukt dan niet omdat we wel moeten betalen voor de auto die we rijden ook al staat die niet op naam.

Wat een pokke land is dit zeg, er zijn zoveel mensen ide hun schulden niet interesseerd, en hoe harder je je best doet om eruit te komen des te harder ze je straffen in dit golera land lijkt het wel!!!!!!

IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOOOOO BOOSSSSSSSSS!!!!!

• Lizzy

Ik kan me voorstellen dat je erg gefrustreerd bent. Maar inderdaad is het zo dat een auto een belemmering vormt voor schuldhulp. Ik heb de mijne ook weg moeten doen, anders zou ik niet in de schuldhulp komen. Je mag een auto alleen houden als er een duidelijke indicatie ligt voor bijvoorbeeld een handicap. Het hebben van een kind is geen indicatie, er zijn legio ouders met meerdere kinderen die ook geen auto hebben. Wat een baan betreft: dan maar met het ov. Krijg je van je werkgever ook vergoeding voor. Een auto, zelfs een klein derdehands brikje, is een enorme onkostenpost, en alle niet-noodzakelijke kosten moeten in de schuldhulp naar de schuldeisers gaan. Het is vervelend, maar wel logisch. Is het Rivas particuliere schuldhulp? Of is het via de gemeente? Ik zou alles nog eens naast elkaar zetten en kijken wat het belangrijkste is voor jullie. Schuldhulpverlening is een tweede kans, maar het is geen lolletje… Ik ben er blij mee, ook al is het drie jaar lang afzien.

• anieteke mv 2

wat vreemd als je kunt aantonen als je hem voor je werk nodig hebt, ze snappen dan toch ook wel dat je anders geen of veel minder inkomen hebt, idd erg raar, ik wens je heel veel sterkte

• Jannie

Hallo,

Ik weet hoeveel muren er in nederlend staan!!Heel veel en als je hulp zoekt zul je eeerst je kop moeten stoten aan al die muren,.Een tip voor de auto,hebben jullie geen goede vriend of ouders die jullie auto voorlopig op naam willen zetten,jullie betalen die mensen de mandelijkse lasten en klaar!Niet helemaaal volgens de regels maar ja ,soms moet je wat!!!!!!!!!!!!Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.Veel sterkte

Groetjes Jannie.

• marijke

ik wil toch even een waarschuwing geven. Als je de auto op naam van een ander zet dan moet ook de verzekering overgeschreven worden. Je bent nl. niet verzekerd anders. En dat kan voor jijzelf als voor degene waar de auto op naam staat grote problemen geven als je een ongeluk krijgt.

• Susa

Kun je de auto niet op iemand anders zijn of haar naam zetten?? Heb je onoffcieel nog een auto en kan je man gewoon werken!

• Marianne

Dan kom je toch niet uit met je besteedbare bedrag???

• Nathal*e

Zit daar ook niet vaak het grootste probleem?

Als er meer schuldeisers zijn dat het haast onmogelijk is als individu om tot een redelijke aflossing te komen. Laat staan hoe je moet uitrekenen wie wat krijgt. Eigenlijk sta je een deel van je geld af, maar er wordt niks afgelost. Geld rondpompen.

Het is zo ingewikkeld om zelfstandig inzicht te krijgen wat wel kan en niet kan.

Ik durf er bijna om te verwedden, dat heel veel mensen onnodig nog een hogere schuld krijgen door gebrek hoe aan te pakken. En onnodig in de WSPN komen.