Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagje

• Goldie**

Hallo,

Ik werk momenteel maar ben van plan te gaan stoppen om geheel voor de opvoeding van mn dochter te gaan zorgen.

Maar ik heb een schuld lopen en er ligt beslag op mn salaris.

Ik woon samen maar wij hebben geen samelevingscontract dus officieel niks geregeld, we wonen in een koophuis die we samen hebben gekocht.

Nu is mijn vraag wat gaat de schuldeiser doen?

Gaat die nu alles bij mn vriend halen die er geheel buiten staat… maar daar zullen ze lak aan hebben?

Of is het van een kale kip kan je niet plukken?

heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

• Agnes P

Ik denk dat je gewoon je schuld moet betalen.

En hoe je dat doet zal je schuldeisers biet zijn. Zij willen geld van jou. En jij ziet maar dat je dat hebt. Je hebt de schulden tenslotte ook gemaakt.

Maar lijkt het je niet beter om door te werken en zo snel mogelijk die schulden af te betalen. Dan weet je zeker dat je rustig kan slapen, zonder dat er iemand op de stoep staat voor jou centen.

Succes

• Dingetje

Plukken doen ze altijd, zelfs meer dan je schuld is. Denk daarbij aan de bijkomende kosten die je ook zal moeten betalen.

Je zegt dat er al loonbeslag is gelegd. Als de opbrengst daar niet voldoende van is gaan ze over tot verdere (minder prettige) maatregelen. Welk deel van het, op jullie beider naam gekochte, huis is van jou? Hebben ze dus niets mee te maken. Er zal dan beslag gelegd worden op het huis.

Zoals Agnes al zegt zou het beter zijn om te blijven werken en je schuld zo snel mogelijk in te losssen.

En vergeet niet: een euro kan je maar één keer uitgeven.

• wolter

Gaat die nu alles bij mn vriend halen die er geheel buiten staat…

Om eerlijk te zijn, begrijp ik dit soort dingen nooit. Je bent toch SAMEN, dan betaal je toch ook samen. Dat is toch liefde. Ik zal mijn vriendin NOOIT alleen laten zitten met schulden, maar als het om dat ROT geld gaat, dan zijn ze weg, Veel suc6, Gr walter

• icebear

hoi

zoals je zelf heb geschreven dat jullie geen samenlevings contract hebben dus als jij niet kan betalen gaan ze naar je vriend omdat je samen woond of zoals ieder wordt geschreven kunnen ze ook beslag doen op je huis.

hoe dan ook ze willen geld zien anders is er al geen beslag op je salaris gelegd.

kan je ook niet een paar uurtjes minder per week, is dat geen optie.

suc6

icebear

• Susa

Is het niet handiger om eerst je schuld af te lossen en dan te gaan stoppen met werken.

Het lijkt mij dat je je alleen maar verder in de sores helpt als je niet eerst je problemen oplost voordat je beslissingen neemt zoals gaan stoppen met werken en met dezelfde uitgaven en schulden moet doen.