Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schulden zelf oplossen?

• Sylvana

ik ben dringend op zoek naar mensen met ervaring ik wil niet in de schuldsanering maar ik heb ongeveer 10.000 aan schulden ik wil nu heel graag een lening afsluiten en daarmee alle schulden afbetalen zodat het overzichtelijker word en ik een vast bedrag per maand kan betalen . ik kom er anders niet meer uit. weet iemand waar je met uitkering (geen minimum) en bkr toetsing hier hulp bij kan krijgen|?

ik moet dit echt zo snel mogelijk aanpakken wil gewoon zo snel mogelijk van de schulden af maar als ik elk bedrijf apart moet gaan aflossen heeft het geen zin de een word betaald de ander staat aan de deur voor een beslaglegging want ik kan niet 16 bedrijven tegelijk per maand betalen natuurlijk. wie weet hier een oplossing voor laat het me aub met spoed weten ik ben alleenstaande moeder en wil hier zo snel mogelijk vanaf!

• Agnes P

Je zou kunnen beginnen met ze allemaal bellen en/of schrijven hoe je het ervoor hebt staan. En dat je druk doende bent een oplossing te zoeken. Misschien wil de gemeentelijke kredietbank je wel helpen. En ga anders een met maatschappelijkwerk praten. Misschien kunnen zij je helpen.

Veel succes,

• Dingetje

Maatsachappelijk werk is in dit geval eenbetere oplossing. De Gemeentelijke Krediet Bank rekent de hoogste rente. Betwijfel zelfs of een dergelijke lening met die achtergrond te verkrijgen is via de GKB.

• Lizzy

Waarom wil je niet in de schuldsanering? Dan weet je zeker dat je ten eerste van het gedoe met je schuldeisers af bent en ten tweede ben je na drie jaar schuldenvrij. Ik betwijfel ten zeerste trouwens dat je met al je schulden, je lage inkomen en bkr-notering ergens zo'n hoge lening kan krijgen. Bovendien zou je ook die hoge aflossing + rente zelf weer moeten betalen… Stap naar je gemeente en vraag schuldsanering aan! Heb ik zelf ook gedaan (ben ook alleenstaand moeder) en nee, het is niet leuk, maar straks ben ik wel van alle gedoe af, en dat geeft veel rust.

• ynna

Als je persé niet in de schuldsanering wilt lijkt het me het beste om te proberen eerst met de schuldeisers een regeling overeen te komen. Misschien zijn er bij die een maandelijkse afbetaling accepteren.Zet de boel op papier en maak een schema. Een voor een afbetalen zal niet gaan maar elk van de schuldeisers een vast bedrag per maand is altijd te proberen.Een nieuwe lening zal niet eenvoudig zijn maar ook niet wenselijk. Bij die instellingen waar je nog wel geld kunt lenen zullen ze je het vel over de oren trekken.

• Drientje

Je kunt ook eens vrijblijvend informeren bij De Budgetteer. Zij werken met vrijwilligers door het hele land.

www.budgetteer.nl

Zij kunnen je helpen om je inkomsten en uitgaven op een rijtje te krijgen, en ook met inzicht in hoe je aan je schulden kunt werken. En of de WSNP de beste weg is, of dat het zonder mogelijk is.

Eventueel kunnen ze je zaken uit handen nemen, maar ze leren je juist ook om weer zelf op je eigen financiële benen te gaan staan.

Succes,

Alderina

• Drientje

Je kunt ook eens vrijblijvend informeren bij De Budgetteer. Zij werken met vrijwilligers door het hele land.

www.budgetteer.nl

Zij kunnen je helpen om je inkomsten en uitgaven op een rijtje te krijgen, en ook met inzicht in hoe je aan je schulden kunt werken. En of de WSNP de beste weg is, of dat het zonder mogelijk is.

Eventueel kunnen ze je zaken uit handen nemen, maar ze leren je juist ook om weer zelf op je eigen financiële benen te gaan staan.

Succes,

Alderina