Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schulden

• sylvia

hallo,ik heb een vraag,weet iemand wat een maatschappelijk werkster voor je kan doen met de schulden.er is tegen mij gezegd dat ik na een maatschappelijk werk moet gaan ivm de schulden.zover ik weet is een maatschappelijkwerk voor andere dingen.heb iemand hier ervaring mee of zit iemand zelf bij een maatschappelijk werk voor schulden groetjes sylvia

• Dingetje

Kijk eens op de website van de gemeente waar je woont en zoek naar Maatschappelijk Werk. Misschien kan je daar vinden wat je zoekt.

• grietje

maatschappelijk werk heeft adressen van alle instanties en weten welke regels er gelden voor elke situatie, ook kunnen hun je makkelijk doorverwijzen naar instanties waar jezelf niet zo terecht kan.

• Dingetje

Dat bedoel ik dus.

• ynna

Het maatschappelijk werk werkt vanuit een stichting. In die stichting kunnen dan verschillende richtingen samenwerken. Dit kan bijvoorbeeld zijn kinderopvang maar ook sociaal raadsliedenwerk en schuldhulpverlening. Het maatschappelijk werk zal zelf niets doen aan Uw schulden maar zij zullen U dan verwijzen naar de sociaal raadslieden of schuldhulpverlening binnen hun organisatie.