Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nooit (meer) rood

• Goh

Hallo, ik lees wel eens mee hier, alhoewel er weinig geprikt word hier…

Wij staan nooit rood en wel hierom:

Leven en uitgeven naar inkomen. Weinig inkomen (hetgeen voorkomt) betekent weinig uitgeven. Meer ruimte (lees inkomen): meteen de noodzakelijke uitgaven doen, of geld opzij zetten voor terugkerende of komende lasten.

Het is voor ons tamelijk eenvoudig om zo om te gaan met geld, en het went erg snel.

Daarnaast slim inkopen, zuinig met energie, geen verspillingen doen etc.

Herkenbaar?

groeten Goh

• Goh

deze site is ook aardig:

http://gratis.punt.nl/

• grietje

klinkt leuk, maar als je door omstandigheden ineens minder inkosten krijgt en geen buffer hebt zit je in de shit. Als je dan ook nog minder krijgt als dat je uitgaven hebt is er winig te bezuinigen, Op energie bezuinigen en andere dingen klinkt aardig, maa met veel zaken moet je maanden wachten voor het zich laat minderen. Noem ik bv. de internetprovider, zit ik nog 8 maanden aan vast en kon niet voorzien dat ik het nu niet meer kon betalen. De energie nota komt ook pas in september, dus werkt nu niet al minderend per maand.

• Goh

Hallo Grietje,

Dat begrijp ik. Als mensen te maken hebben met gedrag en consequenties uit het verleden dan is dat heel lastig.

Maar dit lijkt mij een goed uitgangspunt voor de toekomst?

Je kan tenslotte niet meer uitgeven dan je hebt.

Zo goed en zo snel mogelijk een oplossing vinden voor evt schulden en dan verder met een schone lei.

En sparen kan vaak wel, dat hoeft geen groot bedrag te zijn.

Dat geeft een goed gevoel en iets meer lucht als het nodig mocht zijn.

groetjes Goh.

• grietje

schulden heb ik nu (gelukkig) nog niet, maar ik kom echt te kort en ben bezig met allerlei dingen weg te laten van boodschappen om het eind van de maand te halen, gelukkig nog wat voorraad van sommige dingen, maar dat wordt ook al minder. Leuk is anders en ik heb hier niet om gevraagd, ook niet door misstanden uit het verleden.

• Goh

Vervelend voor je.

Iedereen in NL heeft recht op het bestaansminimum. Daarnaast zijn er regelingen als huursubsidie, zorgtoeslag en eventueel bijzondere bijstand.

Ik zou toch willen adviseren te voorkomen tot het maken van schulden, want dat zijn uiteindelijk weer extra kosten.

Zuinig(er) omgaan met energie zal zijn vruchten opleveren, al is het aan het einde van het jaar. Zie dat dan als mogelijk spaarpotje.

Ondanks de hogere energieprijzen krijgen wij elk jaar nog geld terug.

groeten Goh.

• marijke

ik leef volgens hetzelfde principe. Ik heb al heel lang geleden bij de banken laten vastleggen dat er geen roodstand mogelijk is. Volgens mij gaan daar veel mensen de fout mee in. En het bedrag dat je in een maand rood gaat staan daar heb je vaak een jaar en langer voor nodig om dat weg te werken. Ik spaar ook iedere maand soms heel weinig soms wat meer. En het belangrijkste vind ik dat je genoeg ruimte moet hebben om van voordeelactie's te kunnen profiteren. Ik heb alleen aow dus ook geen vetpot maar het lukt me nog steeds.

• Goh

Hoi,

wat leuk om te horen :D Als je er eenmaal mee bezig bent is het ook heel leuk om te doen en wordt het een sport om goedkoop, maar toch lekker te leven ;-)

groetjes Goh

• Goh

Nog een link:

http://www.xgratis.nl/

• zuinigvrekje

Geld wat je niet hebt, kan je ook niet uitgeven, zei mijn oma altijd. Waarheid als een koe.

Ik kan ook niet rood staan. Op dit moment is dat soms lastig, want sinds januari ben ik er fors op achteruit gegaan en daardoor kom ik soms te kort. Maar ik probeer zo lang mogelijk de anti-roodstand op mijn rekening te laten staan.