Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

beslaglegging HELP ME

• marisa

goedemorgen ,Toen ik gisterne thuis kwam bleek dat de belasting beslag gelegd heeft op alle spullen van broodrooster tot wasmachine ,van koelkast tot waterkoker van bank tot lamp.

mijn man heeft een eigen bedrijf gehad ,en bleek nog een schuld te hebben van 32000 euro.we hebben de

rest van de schulden bijna allemaal afbetaald ,en nu komt dit weer.het heeft ons al een huis ,de caravan en de auro gekost en nu willen ze de rest.we kunnendie schuld van 32000 euro noit betalen ,we leven al enige jaren van 100 euro in de wee (met 7 personen)en ik zou echt niet weten wat nu.een betalingsregeling die wij kunnen betalen nemen ze niet serieus,als ik nu ook nog al mijn spulletjes verlies dan geef ik het op .wat denken jullie zullen ze de openbare verkoop doervoern ,de waarde van ons ikea spul is echt geen 32000 euro ik denk dat de gehele waarde van al onze spullen nog geen 4000 euro is.

WIE KAN MIJ HELPEN MET RAAD !!!

• Angela

Misschien kun je wat spulletjes bij familieleden onderbrengen?

• Drientje

Je zit al heel lang op het minimum. Zit je nu in een Schuldbemiddelingstraject?

Maak een afspraak met zo'n schuldhulpverlener, die kunnen je helpen naar oplossingen te zoeken.

Wellicht is de Wet Schuldsnering Natuurlijke Personen zo'n oplossing.

Vraag bijvoorbeeld bij de “Budgetteer”. dit is een Christlijke organisatie die bemiddeld bij schulden en je helpt naar een oplossing te zoeken.

Ze werken in het hele land.

www.budgetteer.nl

Veel Succes,

Drientje

• Dingetje

Het onttrekken van goederen waar door een (gerechts)deurwaarder beslag op is gelegd is een misdrijf en wordt zwaar bestraft. Niet doen dus, maakt de ellende alleen maar erger. Slecht advies dat je geeft Angela.

• marisa

weet ik kan trouwens al niet meer beslg is al gelegd

• sunny

en nu??

• Lizzy

Tja, heel vervelend maar ik vraag me af hoe het komt dat je dan niets van die schuld afwist? De Belastingdienst zal jullie echt wel meerdere malen schriftelijk gewezen hebben op zo'n hoge schuld en de consequenties daarvan (beslaglegging). Als jullie daarnaast ook nog andere schulden hadden was ik allang naar een schuldhulpbemiddelingsinstantie gegaan. Ook dan moet je van een miniem bedrag rondkomen en drie jaar afzien, maar dan ben je wel schuldenvrij. Misschien is het nog niet te laat om het minnelijk traject in te gaan of indien dit niet mogelijk meer is het wettelijk traject. Neem z.s.m. contact op met maatschappelijk werk in je woonplaats, want gezien de steeds grotere vraag naar schuldhulp worden de wachtlijsten ook steeds langer, zeker voor de WSNP. Succes!

• Nathal*e

Beslagleggingen is heel effectief. Op deze manier zetten ze mensen onder druk. Gewoon, een gevoelige, mentale opdonder geven. Want in verhouding zijn de kosten hoger dan wat het ooit kan opbrengen.

Wat ook altijd helpt is de methode: schaamte & schande.

Ik denk dat jou situatie al zo zorgelijk is dat je met spoed een aanvraag wspn aan moet vragen. Tijdens de aanvraag kan geen beslag gelegd worden.

Pluis alles uit, hoe meer je weet des te sterker kom je weer te staan. Laat je niet onder druk zetten en afspraken doen die je al bij voorbaat niet na kunt komen.

Schaam je niet om hulp te vragen, zorg dat je administratie, briefwisseling..op orde hebt.

• Dingetje

Een aanvraag wspn doen heeft geen zin meer want als je goed leest is er al beslag gelegd.

• Nathal*e

Het heeft wel zin, misschien verliest ze nog wel haar spullen. Maar haar schuld zou niet afnemen, niet of nauwelijks. En ze moet wel enig perspecief weer krijgen. Ook al is het nog 3 jaren afzien, maar je werkt wel iets af.

Verder, ook al zou er beslag op liggen, bij een aanvraag (lees als het in behandeling is)als het onder de rechter ligt. kan er niks mee gedaan worden.

Helemaal 100% zeker weet ik het niet, dus nogmaals: lees, pluis uit. Hoeveel geld ik wel niet onnodig verloren heb omdat ik niet precies wist en weet.