Dat puberale gedrag ken ik wel ja, mijn man had dat ook alleen veel meer schuld en was erdoor failliet verklaard op een leeftijd van 20 jaar.
Ik vind (ondanks dat ik erin betrokken ben geraakt door met hem te trouwen) dat hij zijn schulden zelf hoord op te lossen, elke maad weer een betje verder, steeds wat dichter bij het eind zien te komen, waarom ik dit zeg? Heel simpel, als je zulke fouten maakt leer je er het hardst van door te moeten knokken om het op te lossen, als hij er dan uit is weet hij wat het inhoud om slordig en niet nadenkend met geld om te gaan en dat hij daardoor in de problemen komt en wat deze problemen inhouden en hoe lang dat kan duren, de rest van zijn leven zal hij dan een goede les geleerd hebben en ervoor uitkijken, alleen al het feit dat hij wil kopen en niet gaat huren, is alweer heel erg onverstandig.
Wij huren een huisje, lekker goedkoop, leveren samen 1000 euro per maand aan schulden in, wij hebben niet veel meer te gaan en als we euit zijn, weten wij straks goed te sparen omdat we veel geld per maand aflossen , 500 euro per maand straks sparen zal voor ons een makkie zijn en we hebben 500 euro extra om te besteden.
Je moet wel slim zijn, mijn man nam de schulden mee, ik zelf ben een financieel type, zat avonden achter elkaar alleen maar te rekenen en te reken, we hadden bij elkaar 26 schuldeisers en een faillissement, nu is er geen failissement meer en van de 26 schuldeisers zijn er nog maar 3 over.Rekenen en rekenen, mijn man heeft dan geluk gehad dat ik een financieel knobeetlje heb, hij werkt keihard om geld binnen te brengen en ik bereken de schulden hoeveel waar naar toe.
Kiezen voor een hypotheek is weer de makkelijkste weg zoeken om van je rotzooi af te zijn, ik vind het heel erg dom en als moeder zijnde zou je een kind dat niet met geld om kan gaan moeten behoeden voor zulke domme beslissingen.
Ga huren, en als je schulden hebt krijg je huursubsidie, per maand betalen wij nog geen 200 euro voor oons flatje. krijgen 100 subsidie ongeveer.
Dat is veel slimmer en verstandiger.En wij hebben er zelfs een dochter bij gekregen in januari.!!!!!!!!
Zorg dat er met elke schuldeiser een betalingsregeling is , al is het maar 20 euro per maand, zodra je meer kan aflossen bel je zelfstandig op en zeg je dat je meer kan missen.Wekt een goede indruk en het werkt echt ook al zie je in het begin door de bomen het bos niet meer, alles moet uitgezocht worden, overal naar toe bellen, het koste mij wel een maand om alles geregeld te krijgen, maar het is gelukt en na 3 jaar is er resultaat en zijn we er bijna uit.
En tja 7 duizend euro, beetje slim aanpakken en je bent er met een jaar vanaf;)
succes