Beste lezer,
In opdracht van de KRO maakt Eyeworks alweer het 3e seizoen van het programma ‘Wat Zou Jij Doen?’ Als redacteur doe ik research ter voorbereiding van verschillende onderwerpen en heb ik aan u de volgende vraag:
In het nieuwe seizoen van ‘Wat Zou Jij Doen?’ willen we graag aandacht besteden aan het onderwerp ‘Mijn kind heeft schulden'. Het is de bedoeling om zogenaamde ervaringsdeskundigen aan het woord te laten en hen te vragen hoe ze in dergelijke situaties hebben gehandeld.
Ik ben op zoek naar jongeren en/of ouders van jongeren die te maken hebben, of te maken hebben gehad met dit dilemma en graag hun verhaal kwijt willen en bijvoorbeeld advies willen geven aan mensen die met hetzelfde dilemma zitten. Er is eventueel een mogelijkheid om een gast onherkenbaar in beeld te brengen.
Wij vinden dat dit onderwerp te weinig aan bod komt. Het is belangrijk om mensen bewust te maken van dit dilemma. Het is een programma waar we er absoluut niet op uit zijn om het onderwerp in een negatief daglicht te stellen en mensen zwart of belachelijk te maken. Het programma is van de KRO en wordt uitgezonden op Nederland 1. Het is een programma waar we in een luchtige, ontspannen sfeer willen praten over dit onderwerp en de volgende vraag centraal staat: ‘Wat Zou Jij Doen?’
'Wat Zou Jij Doen?' wordt gepresenteerd door Karin de Groot en behandelt iedere aflevering een vraagstuk dat voor kan komen in een leven, in de maatschappij; een zogenaamd dilemma. In de studio is, naast speciaal uitgenodigde gasten, publiek aanwezig dat zal mee praten over het onderwerp. Het programma duurt een half uur en zal uitgezonden gaan worden op de donderdagavond. Voorheen was dit op woensdagavond. Ondanks het late tijdstip, rond half elf, is het programma altijd goed bekeken en gewaardeerd. Zie ook: http://watzoujijdoen.kro.nl
Hopelijk heb ik u voor nu goed genoeg geïnformeerd en kunnen wij binnenkort uitgebreider contact met elkaar hebben.
Als er vragen zijn, aarzel dan niet om met mij contact op te nemen. Ik hoor graag meer van u.
Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite.
Met vriendelijke groeten,
Richard Verburgh
Anthony Fokkerweg 61
1059 CP Amsterdam
www.eyeworks.tv
T: +31 (0)20-346 37 87
F: +31 (0)20-346 37 38
M: +31 (0)6- 24 62 09 96
richard.verburgh@eyeworks.tv