Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schuldsanering vraag beetje spoed achter.

• ••••Debje••••

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje betreft de schuldsanering.

Wij zijn hier meebezig en moet nog 3 dingen opsturen zodat het verder kan gaan.Ook moet er nog een vervolg gesprek komen.

Alleen wat me vandaag gebeurd is vind ik rond uit onbeschoft en heb dit ook al gemeld bij de schuldsanering helaas de man die ons helpt was in gesprek en heeft mij vandaag ook niet terug gebelt dus morgenochtend moet ik hem dus weer even bellen.

Hier even het verhaal en ben dus benieuwd of ze dit dus zomaar mogen.

Vandaag heb ik de hele dag zitten wachten op het geld van de zorgtoeslag,

een vriendin van mij had dit de 19de al dus dacht bel eens naar de belastingdienst over hoe of wat.

Tot mijn grote schrik was dit dus zomaar naar de schuldsanering gestort zonder dat ik hier iets over gehoord heb Geen brief geen belletje dat dit nu zal gebeuren.

De laatste brief die ik van hun heb gehad was 3 mei en daar stond hier niks over in.

ik heb toen die tijd wel een brief getekent dat ze dit mochten doen maar zonder datum omdat ik niet wist vanaf waneer de schuldsanering in zou gaan,

morgen ga ik hun dus bellen en eis ik me geld terug,

Zit nu met 3 kids zonder en ik ben onzettend boos dat ze me dit nooit gemelt hebben, anders had ik er rekening mee kunnen houden,

Nu ben ik benieuwd of dit normaal is dat ze zonder te laten weten zomaar geld innen zonder terwijl ik nog niet eens ECHT in de schuldsanering zit,

we weten nog niet eens hoeveel weekgeld we krijgen en waneer we het vervolg gesprek komt,

Weet dus totaal niks.

Hoop dat iemand me antwoord kan geven

weet dat het al laat is namelijk

morgenochtend tussen 9 en 10 bel ik hem op en ben zeer benieuwd of ze geld terug storten Ben ze nu al zat :(

Gr Marielle

• grietje

sja dit mogen ze dus doen, de zorgtoeslag is voor bij de betaling van je ziekenfonds. Dat jij er van leeft, houden ze geen rekening mee helaas voor jou. Ze zullen zeggen dat het daar niet voor bedoeld is. Wens je veel succes metje schuldsanering en bereid je er op voor dat je het 3 jaar lang heel zwaar gaat krijgen. Je gaat als het goed is €40 en €10 per kind erbij krijgen. zeker geen vetpot en hier moet je echt ALLES van doen, ook verjaardagen, kleding voor jezelf en je man als je niet alleen bent. Dus echt heel hars puzzelen om rond te komen.

succes

• ••••Debje••••

Hoi,

Nou ik gebruik het loon om alles te betalen en daarna komt dit binnen,

omdat ik anders niet uitkom met alles.

maar goed het gaat mij er niet om waarvoor het is meer waarom ze dit zomaar doen zonder door te geven,

Zeker omdat ze nog bezig zijn met de aanvraag, en er nog dingen opgestuurd moeten worden

Maar goed ik ga om 9 uur bellen en eens vragen waarom ze zo onbeschoft bezig zijn,

Want dat blijf ik vinden.

Even over dat weekgeld is die 40 euro voor 2 volwassenen? want dat zou erop neerkomen dat wij 70 euro zouden krijgen en als dit zo is kap ik er dus direkt mee,

hoe je het went of keert op die manier zou ik nooit kunnen leven,

niet omdat ik luxe gewent ben helemaaal niet maar met 70 haal ik het gewoon niet,

Gr marielle

• grietje

Nee het is meestal €40 voor een aallenstaande en €10 voor elke verdere personen erbij, maar pin me hier niet aan vast.

ben benieuwd, succes

• ••••Debje••••

Hoi,

Nou idd je had gelijk krijg niks

maar goed dus ook geen weekgeld of wat en begin volgende week word ik hierover gebelt,

tja daar heb ik nu weinig aan had ik al gezegt :(

gr marielle

• grietje

dat is flink balen voor je, ze zijn necht niet vlot hoor.

• shauri

Hallo Grietje

Ik ben het helaas niet met je eens dat je zoveel weekgeld krijgt, ik leef namelijk met 2 kinderen en heb iedere week maar 42,50 euro…. Ik kan er ook niet van leven, en had ook niet verwacht dat het zo zou zijn .. Voor die tijd maken ze je blij met het feit dat je meer weekgeld gaat krijgen, maar het blijft gewoon allemaal het zelfde . En dan zeggen ze : U mag in die 3 jaar geen nieuwe schulden maken … HOezo ??? jemoet haast wel, want ik kom er echt niet van rond.. :( Ik vind de hele schuldsanering maar ******** …

groetjes

shauri

• grietje

das zeke niet veel zeg, maar ik zei ook pin me er niet op vast, het hangt er ook van af in welk traject je zit en wat voor soort inkomsten je hebt.

• Marianne

Hallo zit je in het wettelijke of minnelijke traject??

Dat verschilt namelijk nogal.

• Billy

Tot mijn grote schrik was dit dus zomaar naar de schuldsanering gestort zonder dat ik hier iets over gehoord heb Geen brief geen belletje dat dit nu zal gebeuren.

Ja Marielle, zo doen ze dat. Weet waar je aan beginnen gaat, suc6