Schulden ontstaan niet vanzelf. Hoofdoorzaak van schulden is het op onverantwoorde manier aangaan van leningen. Tweede oorzaak is het laten liggen (uitstellen) van rekeningen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHoi Renske
Je zo snel mogelijk aanmelden bij het GKB en er is helaas wel een wachtlijst dus zo niet te lang wachten.
Het wordt 3 jaar inderdaad van heel weinig geld leven, maar daar staat wel tegenover dat je daarna een nieuwe start kan maken.
En Streepje - mensen hebben het al moeilijk genoeg, geeft dan een reactie waar ze iets aan hebben en niet van dat moeilijk gezeur !!!
Rowena
Heel goed! Maak echt alvast kopieen van al je financiele gegevens. Inkomsten, uitgaven, vaste lasten. Bekijk waar je op kan bezuinigen. Ga daar alvast achteraan. Maak een kasboek/persoonlijk budget aan. Zorg voor een verklaring dat jullie de auto nodig hebben voor werk. Je krijgt een heleboel papierwerk te doen, wees daarop voorbereid en laat je niet afschrikken. Je bent op de goede weg! En als je iets wil weten of kwijt wilt, gewoon hier posten. Je blijft altijd mensen hebben die zitten te zeuren, trek je daar niets van aan. Toegeven dat je hulp nodig hebt is al een hele goede stap. Je hoeft je nergens voor te schamen,echt niet. Ik zit hier voor jullie te duimen hoor!!
dank je meis ,ja als het goed is hebben we morgen de papieren binnen ,dus ga straks even alles bij elkaar leggen ,ja bezuinigen eigelijk doen we dat al op alles ,ja we hebben internet en een mobiel ,verder geen abbo , geen sport niks ,maar er zal altijd wel iets zijn
ik vraag me alleen af hoe het nu gaat ,er is waarschijnlijk wel een wachtlijst .maar het heeft voor ons natuurlijk ook haast ,maar ja dat is voor iedereen zo natuurlijk.
en heb jij misschien site,s waar meer info opstaat
http://www.wsnp.rvr.org/ of http://members.home.nl/igor/wsnp.htm of http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/ Verder zijn er diverse andere startpagina- prikborden waar je informatie en advies kan krijgen (o.a. consuminderen-prikbord, belastingen-prikbord. Maar je moet er zelf achteraan gaan; ik heb het ook allemaal zelf moeten doen en uitvinden. Wil je echt uit de schulden komen, dan vergt het veel inzet en energie. Het wordt je niet aangedragen in hapklare brokken. Je moet het zo zien: jij hebt schulden gemaakt om diverse redenen. Dat kan je eigen schuld zijn (o.a. onverantwoord koopgedrag) of door onvoorziene omstandigheden, dat maakt feitelijk niks uit. Je schuldeisers hebben recht op hun geld. Kan je dat niet betalen, heb je de mogelijkheid tot schuldsanering. Betekent hoe dan ook dat de schuldeisers hun geld waarschijnlijk niet volledig terugkrijgen. Dus zij verliezen er altijd op. Als schuldenaar betekent dat heel veel verplichtingen, waarvan sommigen heel ver gaan of onredelijk (lijken te) zijn. Ik vind zelf bijvoorbeeld dat ik een auto moet hebben want ik heb al diverse banen af moeten slaan omdat ik geen autootje mag hebben en het o.v. geen optie is. Maar regel is regel. En ik ben vooral blij met deze kans. Hoe moeilijk en zwaar ook! En ja, het heeft voor iedereen haast. Voor mij duurt het ook al te lang, al met al zal het voor mij vijf jaar duren inclusief aanmelding- en orientatiefase. Maar dan ben ik er wel vanaf. KLaar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?