Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik zie het niet meer zitten

• moeder

Hallo allemaal die dit lezen ik ben een moeder van twee kinderen en ik heb een schuld bij diverse bedrijven van ongeveer 10.000 (iets minder) nou weet ik dat het allemaal mijn schuld is maar ik weet niet meer hoe ik er uit moet komen ik slaap geen nacht meer en ik kan mijn kinderen ook niet meer in de ogen kijken zonder dat ik in tranen kom.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe ik moet handelen voordat ik compleet instort en gekke dingen ga doen en dat wil ik dus helemaal niet.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen ik wil mijn kids en mijn leven niet kwijt.

met vriendelijke groetjes

Moeder

• Kolibri

Kom op, er zal een tijd aanbreken dat de zon weer voor je gaat schijnen. Je hebt twee schatten van kinderen, en daar doe je natuurlijk je uiterste best voor. Dat je erkend geldzorgen te hebben is de eerste stap naar een schuldenvrij leven. (kan lang duren, maar begin is er). Schrijf al je uitgaven eens op en kijk wat er goedkoper kan. misschien ben je wel ergens dubbel verzekerd. Bekijk je boodschappen eens: veel merk? Neem goedkoper merk. Hang je was op i.p.v. in droger, scheelt echt!!! merk je eerst niet maar op lange termijn wel. Hou daarbij in je achterhoofd dat een wasje in de droger je 2 euro kost. heb je dus snel verdiend als je je was ophangt (stop telkens 2 euro in potje). Geen klant en klare maaltijden.

Ga niet naar de patatboer maar kook zelf. Je kunt voor heel weinig geld een prima maaltijd maken. Ga eens kijken bij volkstuinen in de buurt, misschien kun je in overleg goedkoop aan groente komen (vaak staan er wel bordjes aan de weg met te koop erop). Kijk je kledingkast eens na, er hangt vast wel kleding die er nog goed uitziet, hoef je eerst geen nieuwe te kopen, moet je dat wel, ga dan naar goedkopere ketens. Idem dito voor de kleding van je kids. Ook kun je eens gaan snuffelen in tweedehands winkeltjes. Zeg al je abonnementen op. Begin met kleine stapjes tegelijk. Dit lukt ook niet allemaal in 1 keer. Ben je je auto écht nodig?? Doe zoveel mogelijk op de fiets. Ruim je huis eens kamer voor kamer op, je vind vast wel goederen die je verkopen kunt. Is je huis opgeruimd, dan is je hoofd ook opgeruimd.

Het zal je lukken echt waar, maar doe geen domme dingen. Misschien kun je betaalafspraken maken met geldeisers. Probeer eerst zelf voordat je één of ander traject in gaat, dat is ook niet erg bevordelijk voor je gemoedstoestand.

Ik wens je veel succes…

• Drientje

Beste moeder,

Op de site van het NIBUD vind je hoe je dingen praktisch aan kunt pakken.

Zie onderstaande link:

http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/page/pagina.php?pag=01

Op deze manier krijg je weer zicht op je financiën en kun je gaan werken aan het aflossen van je schulden.

Als je hierhulp bij nodig hebt kun je o.a. bij de Budgetteer (tel. 013-5210630) terecht.

www.budgetteer.nl

De Budgetteer is een Chistelijke organisatie die contactpunten heeft in het hele land. Zij werken met vrijwilligers over het land verspreid, die je kunnen helpen om dit overzicht te krijgen Ook kan De Budgetteer je helpen om uit je schulden te komen door afspraken te maken met schuldeisers.

Heel veel succes!

Drientje

• marijke

komop moeder geen gekke dingen doen. Volg bovenstaand advies op en zet je schouders eronder. Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar kan je niet een paar halve dagen gaan werken? Alle beetjes helpen hoor. Je kinderen en jijzelf zijn het waard om voor te knokken.

sterkte en hou ons op de hoogte.

gr.Diny

• Lizzy

Die site die Drientje noemde is een hele goede, maar als ik jou was zou ik naar het Algemeen Maatschappelijk Werk in je woonplaats gaan en vragen om schuldsanering. Dit is een hoge schuld en in je eentje kom je daar niet zo uit. Daarnaast kun je budgetbegeleiding krijgen om te kijken hoe je schulden zijn ontstaan, waarom je schulden hebt gemaakt, en hoe je beter met je geld kan omgaan. Maar om te beginnen moet je al je catalogi van postorderbedrijven in de vuilnisbak gooien, verkopen wat je niet nodig hebt en een kasboek gaan bijhouden. Als je in de schuldsanering komt, kan je niet meer uitgeven dan zo'n 50-75 euro per week aan alles: boodschappen, kleding, uitjes, vervoer, cadeaus etc. Probeer daar nu al naar te leven. Zeg alle overbodige abonnementen (kranten/tijdschriften) op, kijk of je goedkoper kan telefoneren/internetten. Maak gebruik van allerlei subsidies en toeslagen. Kijk op sites als Marktplaats of www.gratisoptehalen.nl. En vooral: schaam je niet. Er is hulp maar dan moet je eerlijk zijn. Voor jezelf maar vooral voor je kinderen! Succes hoor, en schrijf maar raak. Ik weet hoe het is, zit ook in de schuldsanering (alleenstaand moeder met een kind, nog hogere schuld dan jij) en ik ben eigenlijk rijker dan ooit tevoren dankzij alle hulp.

• angel

Ik ben een alleenstaande moeder met schulden , maar helaas is het in nederland niet zo dat je altijd geholpen wordt met schulden.Daar ik door omstandigheden nog steeds in ons koophuis zit (krijg geen urgentie huis staat een jaar te koop) is dit een reden voor alle instanties om niet te helpen want ja ik heb nu eenmaal eigendom.Maar nu is de werkelijkheid natuurlijk dat ik niet kan eten en mijn rekeningen kan betalen van dit eigendom , ze willen wel helpen maar dan pas als het huis verkocht is.Ja dan hoeft het natuurlijk niet meer.Leningen krijg ik ook niet (weet dat een lening niets oplost) maar in mijn geval zou ik de rekeningen kunnen betalen en de lening meteen aflossen als het huis verkocht is.Dus helaas is de trieste waarheid dat je niet altijd geholpen wordt in nederland.Van de wal in de sloot ja.

• joow

Nieuw WSNP forum online!

http://zulu.messageboard.nl/13141/

• jeannette

ik zit niet in de wsnp ik wordt door mee begleid

• Prisc

Volg inderdaad het advies op om naar maatschappelijk werk te gaan. Het is erg moeilijk om zelf een ergens mee van start te gaan. Bij een maatschappelijk werker kun je je verhaal kwijt en je gevoelens.

Via maatschappeljk werk kun je je dan aanmelden voor schuldhulpverlening. Alle schulden voelen hoog als je ze niet meer kunt betalen, maar de schuldhulpverlener zal niet schrikken van de hoogte van jouw schuld! moeder schreef:

>