Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat moeten we doen?

• linda

Hallo mensen!

Ik heb een vraagje over de schuldsanering. Wij hebben een schuld opgelopen door fraude door een financieel adviseur. Dit is erg veel geld en dit kunnen we niet betalen door middel van een lening op te nemen helaas. Overal al geprobeerd.

Nu is het zo dat de eiser nergens mee akkoord gaat, dus dan komen we echt op het minimum te zitten. Dan zitten we er zo'n 8 jaar aan vast.

Nu is het zo dat mijn vriend en ik allebei een inkomen hebben. gezamenlijk 2208, dit lijkt veel, maar we hebben hele hoge vaste lasten (oa. een lening).

Nu heb ik de vraag of we niet teveel verdienen om in de schuldsanering terecht te kunnen komen.

En als we (hopelijk) toch de rechtzaak uiteindelijk winnen, en we zitten in de schuldsanering, kun je er zeker niet meer uit komen? We weten niet meer zo goed wat we moeten doen…

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp!!

• Phr3ak

Hoeveel je verdient maakt voor een eventuele schuld hulp verlening niet zoveel uit ;)

• marijke

je moet je toch beter laten informeren hoor. Bij een schuldhulpverlening worden alle schulden op een hoop gegooid. En het wettelijk traject van de schuldhulpverlening is drie jaar. Na die drie jaar op een absoluut minimumt gezeten te hebben wordt alles wat binnengekomen is verdeeld onder de schuldeisers en zijn jullie klaar om een nieuw leven te beginnen……. zonder schulden dus. Bij een faillissement blijven de restschulden bij beeindiging van het faillissement bestaan. Daar zit je vaak levenslang aan vast.

gr.Diny

• Fred

Neem maar eens contact op met het GKB ( gemeentelijke krediet bank ) of met justitie. Deze regelen schulden en bij het GKB duurt het 36 maanden en ben je schuldvrij.

gr v Fred

• guppy06

Zelf zit ik ook flink in de schulden en ben nu begonnen om uit te zoeken waar ik zijn moet.

Fred wat bedoel je met justitie?

Ik heb ook buro's zien staan die dergelijke problemen met je bekijken en pogen het op te lossen. Heeft iemand daar ervaring mee. Ik heb nl gehoord dat je daar sneller terecht kunt. Bij de de gemeente is een wachtlijst van minimaal 3 maanden.

• Phr3ak

Bij die bureau's moet je er voor betalen ;)

En in het verleden waren er nogal wat problemen met dergelijke bureau's (nu ook nog zo nu en dan), dus het lijkt me verstandiger dat je met de stadsbank in zee gaat :)

Zelf heeft de hele aanvraag tot de uitspraak van de rechter in zutphen pak hem beet een maand of 4 geduurd ;)

• Fred

Met Justitie bedoel ik dat die ook schulden kunnen regelen. Dat was laatst nog op TV geweest. Zelf zit ik in het minnelijke traject bij het GKB in Assen. Voor 36 mnd na dagtekening van het contract.

Gr v Fred

• Fred

Als ik het goed heb zit er ergens in Almaar ook zo'n schuldsanerings bedrijf. Ik zal wel even googelen en een feedback plaatsen.

gr v Fred

• linda

Maar hoe zit het nu als we de rechtzaak winnen en dit geldbedrag niet meer hoeven te betalen (ga er niet vanuit, maar toch…)? Kun je dan wel weer uit de sanering stappen? Of blijf je er voor 3 jaar inzitten? We hebben wel een lopend krediet dat ook meegenomen word natuurlijk..

groetjes linda

ps: Phr3ak jij komt uit Apeldoorn had ik gezien. Ik kom uit de buurt van D'ter. Is het allemaal een beetje goed te regelen hier in de buurt of weet je alleen hoe het in Apeldoorn eraan toe gaat?

• Phr3ak

Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Deventer er aan toe gaat, maar in Apeldoorn ging alles (bij mij dan) vrij vlotjes allemaal. Van de eerste contacten tot aan de uitspraak van de rechtbank in Zutphen van de toelating tot de WSNP heeft alles bij elkaar een maand of 4 geduurd ;)

De WSNP duurt minimaal 3 jaar en maximaal 5 jaar … Maar mocht je in de mogelijkheid zijn om te kunnen schikken of je schuld af te kunnen lossen op wat voor manier dan ook, dan is het mogelijk dat de WSNP eerder gestopt wordt voor je ;)