Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat moeten we doen?

• guppy06

Weet iemand hoe berekend word welk deel van je schuld je per maand af moet lossen en hoevel geld je dan nog over houd om van te leven.

guppy

• Phr3ak

http://www.recht.nl/proxycache.html?cid=13514

• Chanou

Mag ik dan eens vragen vanaf welk bedrag je ze gaan helpen mijn man en ik verdiende totaal ongeveer 2100 euro en wij werden geweigerd.

Chan

• wesseling

Hallo Linda,

Ik hoop dat je het red,ik heb de hoop opgegeven,ik heb door toedoen van makelaar, aandelenlease een schuld(€30000,-) waar ik niet mee kan leven en een inkomen van €1420,- per maand

geen instelling die ook maar iets voor ons wil doen.

sterkte met al je verdriet ik begrijp je zorgen

ronald

• beachy

Hoi Linda,

Mijn man en ik zitten ook in de WSNP en wij hadden een inkomen van 2500 euro. Zo ver als ik weet heeft de toelating niks te maken met de hoogte van je inkomen, maar de manier waarop de schulden zijn ontstaan. Nadeel is als je allebei een inkomen hebt dat het vreselijk zwaar is om van het minimum rond te moeten komen. Wij houden ongeveer 70 euro per week over waar we dus alles van moeten doen. Daarbij komt dat onze zoon in augustus naar het Voortgezet Onderwijs gaat. En zorgtoeslag en huurtoeslag krijg je niet omdat voor de belasting je “normale” inkomen telt en niet het vrij te laten bedrag van de WSNP en kwijtscheldingen van bijv. gemeentebelastingen ook niet omdat bij hun de regel geldt dat als je 100 euro of meer aan een schuldeiser betaald, je de gemeentebelastingen ook kunt betalen.

Kortom, die 3 jaar zijn waanzinnig zwaar!

Ik wens je heel veel succes!!!

• joow

beachy,

Wij zitten ook in de WSNP en wij mogen/mochten, met goedkeuring van de RC geld uit de boedel ontvangen om daar het boekengeld, lesgeld schoolmiddelen enz te betalen! Je moet dit gewoon overleggen met je bv, die doet dan de aanvraag tot de RC.

Wij zijn ook tweeverdieners.

WSNP forum: http://zulu.messageboard.nl/13141/