Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

forum of info site

• shauri

hallo mensen ,

weet iemand van jullie misschien of er ook een forum /info site bestaat dat over de sociale zaken gaat ? … Ik wil graag wat dingen weten, en het zou fijn zijn om het er met anderen ook over te hebben .. dus weet iemand iets over dit ?

groetjes

shauri

• Phr3ak

http://wsnp.forumup.nl ;)

• shauri

het is geen site die over de sociale zaken gaat … die site gaat over de wsnp .. dat zoek ik dus niet

shauri

• Eric

Breed begrip. Wat wil je precies weten ?

• shauri

nou , ik wil gewoon dingen weten, zoals : wat ben je verplicht met de sollicitatie plicht … met opleidingen.. enz …

Er werd me vandaag ineens verteld dat ik 4 sollicitaties moet verrichten per week in plaats van de eerdere 2 per week .. kan dat zo ineens veranderen ? En als je met iets in een opleiding niet eens bent , mogen ze dan zo maar sancties leggen op je uitkering ?? van die dingen wil ik graag alles weten …

alvast bedankt

shauri

• Phr3ak

Het UWV hanteert naar ik meen een sollicitatie plicht van 1 sollicitatie per week, dus ongeveer 4 per maand ;)

Suc6!

• shauri

ik trek niet van het UWV , maar zit in de bijstand…. het lijkt me daarom ook zo raar om 4 sollicitaties per week te moeten verrichten i.p.v eerst 2 … snap je :D

shauri

• Lizzy

Kennisring Sociale Zekerheid: www.kennisring.nl

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid: http://home.szw.nl/index/dsp_index.cfm

Uitkeringen: uitkeringen.startpagina.nl (hebben ook een prikbord)

Verder wordt je ook in de bijstand geacht minstens een keer per week te solliciteren dus over een volle maand vijf keer, niet vier keer. Als je verder nog iets wil weten, vraag maar raak (ik had gedeeltelijke WAO, -WW en aanvullende bijstand), en nu gedeeltelijke WAO, Toeslagenwet en zit in de Ziektewet. Echt, leuker kan het niet worden;-)

• grietje

hoe veel en hoe vaak je moet soliciteren, is per gemeente soms anders en zelfs per contactpersoon verschilt het. Je moet gewoon alles doen om zo snel mogelijk aan het werk te raken. Daar hoort helaas ook een groot slik en incasseringsvermogen bij

• Phr3ak

En veel geduld als je die lullo's eens probeert te bereiken per telefoon :S