Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraag

• misterie

ik heb een aanmaning gehad van intrum justitia

alleen die rekening waarvoor ik de aanmaning gehad had had ik 3 dagen daarvoor betaald . nu heb ik gelijk een brief geschreven , en ze wisten al dat ik betaald had ,maar willen nog wel even dat ik hun kosten betaal , dat is toch eigelijk niet eerlijk ,ik had toch al betaald al dan wat te laat .wat kunnen ze me maken als ik niet betaal ,

• Nicolle

Het probleem is dat die aanmaning wel terecht zal zijn. Normaliter is het zo dat je na 3 weken een herinnering ontvangt. Vervolgens na 3 weken een aanmaning en vervolgens krijg je een laatste aanmaning na 2 weken waarin staat dat je binnen 7 dagen dient te voldoen.

Op het moment dat jij je nota hebt betaald was je dus te laat met betalen, oftewel je hebt later dan minimaal 5 a 6 weken betaald en is die aanmaning wel terecht. Op het moment dat jij een rekening betaald is het wel van je bankrekening afgeschreven maar nog niet bij de ontvangende partij bijgeschreven. Omdat de meeste banken houden het bedrag nog even vast. Op het moment dat er een rekening afgeschreven wordt kan je er het beste rekening mee houden dat het 5 tot 10 werkdagen onderweg is. Daar kan jij niets aan doen maar de ontvangende partij ook niet dus die aanmaning is wel terecht, je bent namelijk zelf verantwoordelijk om dit in te calculeren. Niet altijd leuk spreek uit ervaring. Soms zijn instanties coulant en schelden ze de aanmaning kwijt en in jouw geval helaas niet.

• guppy06

Hoi,

Ik vind dit wel vreemd dat een bank je geld nog vast houdt voor 5 tot 10 dagen alvorens het naar de client over te boeken. Bij mijn bank zie ik dat niet.

guppy

• Nicolle

Dat zeg ik niet dat de bank het 5 tot 10 dagen vasthoudt. Het heeft met de snelheid van de bank te maken sommige banken houden het nog even vast en je weet niet wat die andere bank doet. Je zal dan toch rekening moeten houden met 5 tot 10 werkdagen.