Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lenen of niet

• matt

Ik sta elke maand rood tot zeker 1200 euro. Nu betaal ik daar ook rente over. Is het goedkoper om dan een doorlopend krediet te nemen, of is het verstandiger, rood te blijven staan. Ik probeer wel iedere maand iets opzij te leggen, waardoor ik telkens ietsje minder rood sta, maar betaal erg veel rente (weet niet hoeveel)

Groetjes

• ynna

Matt

Als je nu rood staat bij de bank wil dat zeggen dat je niet genoeg over hebt aan het eind van de maand. Ga je lenen dan zul je ook geen geld hebben dus om die lening elke maand te betalen. Advies. Neem geen doorlopend krediet als het niet nodig is. Je krijgt het niet afgelost. Probeer met je bank iets te regelen of het mogelijk is om elke maand een klein bedrag minder rood te mogen staan. Dus deze maand 1200,- en dan de volgende bijvoorbeeld maar 1150,- Kom je mooi van een schuld af en je leert (be)sparen tegelijk.

• Nicolle

Wat ynna zegt heeft ze helemaal gelijk in lukt je het nu niet dan lukt het je dan ook niet. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, en ik heb met de bank afgesproken dat ik 50 per maand minder rood mocht staan het duurt even maar dan ben je er wel uit.

• guppy06

Hoi,

Ik zou echt geen lening af gaan sluiten. Ook daar moet je maandelijks weer aan betalen. Elke proberen iets zuiniger te leven dan moet je er ook uit komen. Maar dan wel bij de bank dat hoge bedrag laten blokkeren.

guppy

• Dingetje

Geen doorlopend krediet nemen. Het principe van een doorlopend krediet is dat je wel maandelijks rente betaalt en niet verplicht bent af te lossen. Je schuld blijft dan wel staan en kost klauwen met geld aan rente.

Beter is om te leefpatroon eens onder de loupe te nemen. Alles wat niet strikt noodzakelijk is weg doen, zoals diverse abonnementen (als je die hebt). Kijk of je goedkoper boodschappen kunt doen, dus Aldi, Lidl, Super de Boer, Plusmarkt i.p.v. AH (voorbeeld). Zo zijn er vele manieren om te bezuinigen. Succes verzekerd al zal het wel enige tijd vergen om een achterstand van 1200 euro weg te werken. Maar het kan.