Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

spookrekening nuon

• nico

Wie kan ons helpen? In februari 2006 kregen wij een afrekening van nuon. Of wij even 2000 euro wilden bijbetalen. Nuon heeft 3 jaar geleden een FOUT gemaakt. verschil nu 13000 m3 en wil ons er nu mee opzadelen. Mag dit zomaar? Wat is de normale jaarafrekening voor 4 personen ? Waarbij ik moet vermelden dat we van 1 april tot 30 september ook nog op de camping verblijven,in de weekenden. Ik wacht in spanning de reacties af.

• DE_GEKSTE

wat is normaal?

dan moet je dat ff aan je buren vragen

• wim01

Hier is de berekening van Nibud: http://www.nibud.nl/consumenten/consumenten.php?main=wonen&pag=wonen&id=97#

• Nicolle

Wat is normaal dat is moeilijk te zeggen. Het gemiddeld verbruik van een gezin in jullie situatie is 3300 kwu en 2000 kub gas.

Mijn situatie 2 personen verbruiken 5000 kwu aan elektra en 2200 kub gas. Het ligt er helemaal hoe je met je energie omgaat welke apparaten je hebt etc. etc. Dus je hebt het wel zelf in de hand.

Het enigste wat je zou kunnen probreren is dat je de meter laten eijken dit gaat normaal op basis van ongelijk. Dit houdt in dat als je gelijkt hebt het eijken niet hoeft te betalen. Heb je geen gelijk dat zijn de kosten voor jouw.

Of naar de rechtswinkel gaan en kijken wat je rechten zijn.