Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

een puinhoop

• anita

Wie weet raad.

Wij hebben een enorme schuld van ong. 80.000 euro ( ja ik weet het het is ernorm.)

Beide zijn wij getrouwd geweest voor wij samen kwamen en uit deze relaties hebben wij beide schuld meegenomen.

Onze exen allebei uitgekookt gingen in de soos en wij kregen allebei alle schulden op onze nek. We hadden geen spullen die hebben onze exen ook gehouden en moest dus helemaal opnieuw beginnen met een hoop schuld.

En ja dan ga je de mist in, lenen om dingen te kopen en om te leven.

Ondertussen is de schuld dus zodanig opgelopen dat het bijna niet meer te doen is.

Deze schulden lopen bij 11 verschillende instanties en we lossen per maand 2000,- af. onze netto inkomen bedraagt 2800,- maar dan moeten onze vaste lasten zoals huur ed. nog betaald worden dus iedere maand komen we te kort en dan neem je maar geld van je krediet op om te kunnen betalen en te leven.

Een aantal leningen omzetten in 1 lening is me tot op heden niet gelukt.

Wie weet raad?

• ynna

Wat je het allereerst moet doen is zo snel mogelijk naar de schuldhulpverlening gaan van het Maatschappelijk Werk in je woonplaats. Maak nu even een afspraak en de eerste stap is gezet. Verder moet je regelmatig een brief sturen naar beide exen om hen er aan te herinneren dat je een vordering op hem/haar hebt. Nu hebben ze misschien niets maar als er in de toekomst wel iets te halen valt dan heb je je tenminste ingedekt. Succes.

• anita

bij maatschappelijk werk zijn we al geweest voor schuldsanering maar dit is geen oplossing.

waarom niet, dit gaat ons onze banen kosten.

wij werken bij bij dezelfde werkgever en hebben een goede band met onze bazen maar dit zouden ze absoluut niet berijpen en ze zouden dit ons blijven verwijten. als resultaat dus dat dit ten kosten gaat van de sfeer en op den duur zou dit helemaal uit de hand lopen want ik kan op een gegeven moment mijn mond niet meer houden.

als we geen werk meer hebben hebben we helemaal een probleem.

dus ik moet een andere oplossing zien te vinden maar dit lukt dus niet.

• anita

en dat vergeet ik nog wat de exen betreft, daar hebben we al zoveel problemen mee gehad en die zijn uitgekookt komen overal vanaf.

werken niet en zullen ook nooit gaan werken ook.

wij werken wel en draaien overal voor op.

mijn ex en ik hadden een inboedel met en waarde van ongeveer 20.000 euro en hij zei bij de recht dat heb ik verkocht voor 2000 euro want ik had geld nodig, nou en daar doe je niks aan.

• guppy06

Hoi Anita,

En toch is de oplossing om naar de gemeente te stappen en een schulsanering aan te vragen.

Ik zit in het zelfde schuitje. Mijn schuld is lager, maar ik ben ook alleen. Heb ook hulp aangevraagd.

Je moet reeel zijn, hier kom je niet uit. Het wordt alleen erger als je steeds geld op moeten van je lening. Is bij mij precies hetzelfde.

Wees verstandig en trek je stoute schoenen aan. Een werkgever mag je niet zomaar ontslaan. Dit is echt geen reden voor ontslag.

Sterkte

• anita

Nee ik zal er ook absoluut mijn ontslag niet voor krijgen.

Maar we zullen iedere dag jaren lang verwijten naar ons hoofd krijgen en de band/sfeer zal geheel verdwijnen met als resultaat dat dit of een hoop ruzie gaat worden of ik stap op,

Mijn baas ziet mij als zijn zus zegt hij altijd maar dit zullen ze nooit begrijpen.

Het zijn echt mensen van de oude stempel. En wellicht zullen ze misschien wel helpen maar ik weet zeker dat dit ten kosten van onze banen zal gaan, wij werken allebei bij hetzelfde bedrijf.

• Goh

Dan zou je kunnen proberen zelf een betalingsregeling te treffen

met je schuldeiser(s).

Zijn er 1 of meer auto's of luxe goederen die je direct kan verkopen? Ga eens kijken op welke manier je aan meer ruimte kan komen. Er zijn vast wel uitgaven die niet persé nodig zijn.

Je moet stoppen met opnieuw geld opnemen van je krediet, dat moet echt gebeuren zodat je daar echt wat kan gaan aflossen en ruimte kan creeeren.

succes.

• anita

Ik ga proberen of wij ergens een hypotheek kunnen krijgen waarin we een gedeelte van onze schulden kunnen opnemen.

momenteel huren we.

iemand tips waar ik het beste kan informeren?

• Goh

Dat zal niet meevallen.

in ieder geval succes. ;-)

• guppy06

Hoi,

Ik denk ook niet dat dat zal lukken met zo'n hoge schuld. Kun je inderdaad eerst neit wat spullen verkopen om dat bedarag te laten zakken.

Ik zou echt niet te lang wachten elke maand moet je weer geld ophoesten om alles te betalen. En laat aub dat krediet zo staan de problemen worden er alleen maar groter door.

Verwacht niet dat een deel van je schuld in een hypotheek meegenoem word daar is je schuld veel te hoog voor.

Echt je kunt veel beter je energie gaan stoppen in het hulp vragen voor je schuld. Ik zou maandag naar de GKB gaan en formulieren halen. En zo snel mogelijk in vullen. Het duurt vaak een poos eer je aan de beurt bent.

guppy