Hallo…
Net als velen die deze forum bezoeken heb ik zo ook mijn problemen. Wel fijn om de mogelijkheid te hebben om tip's en informatie te krijgen over schulden etc.
Ik ben een student van 23 jaar oud. Door diverse redenen ben ik op mijn 17e op mezelf gaan wonen. In de jaren erna heb ik een totale schuld opgebouwd van € 8200. Heel veel geld, en heel veel kopzorgen / stress. Deels mijn schuld, deels niet.
Nu heb ik afgelopen week een gesprek gehad bij het stadsbank. Nu schijnt het niet mogelijk te zijn om in aanmerking te komen voor schuldsanering omdat ik studiefinanciering ontvang (uitwonende beurs). Daarnaast heb ik wel een bijbaantje. Het schijnt zo te zijn dat ze wettelijk gezien mijn studiefinanciering niet als inkomen mogen zien (omdat het voor je studie bedoelt is). Daarnaast heb ik maandelijks zo'n € 550 euro netto inkomen van mijn bijbaan. Dit mogen ze dus alleen zien als inkomen.
Het is momenteel zo dat er verschillende schuldeisers dreigen met een “bezoekje”. Betalingsregelingen treffen na hun wens lukt niet omdat ik dat gewoonweg niet kan betalen. Bij de stadsbank kan ik niet worden geholpen.
Zijn er nog mogelijkheden voor mij?