Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat nu?

• M.K

Hallo…

Net als velen die deze forum bezoeken heb ik zo ook mijn problemen. Wel fijn om de mogelijkheid te hebben om tip's en informatie te krijgen over schulden etc.

Ik ben een student van 23 jaar oud. Door diverse redenen ben ik op mijn 17e op mezelf gaan wonen. In de jaren erna heb ik een totale schuld opgebouwd van € 8200. Heel veel geld, en heel veel kopzorgen / stress. Deels mijn schuld, deels niet.

Nu heb ik afgelopen week een gesprek gehad bij het stadsbank. Nu schijnt het niet mogelijk te zijn om in aanmerking te komen voor schuldsanering omdat ik studiefinanciering ontvang (uitwonende beurs). Daarnaast heb ik wel een bijbaantje. Het schijnt zo te zijn dat ze wettelijk gezien mijn studiefinanciering niet als inkomen mogen zien (omdat het voor je studie bedoelt is). Daarnaast heb ik maandelijks zo'n € 550 euro netto inkomen van mijn bijbaan. Dit mogen ze dus alleen zien als inkomen.

Het is momenteel zo dat er verschillende schuldeisers dreigen met een “bezoekje”. Betalingsregelingen treffen na hun wens lukt niet omdat ik dat gewoonweg niet kan betalen. Bij de stadsbank kan ik niet worden geholpen.

Zijn er nog mogelijkheden voor mij?

• Goh

Hoi M

Je schrijft in het begin: “Deels mijn schuld, deels niet” Eerst eens beginnen met onderkennen dat jij keuzes hebt gemaakt die tot deze schuld hebben geleid.

De omstandigheden dwingen je nooit, jij hebt deze keuzes zelf gemaakt nietwaar?

Indien er daadwerkelijk deurwaarders komen is er meestal nog wel een mogelijkheid om met hun een regeling te treffen. Maak in ieder geval niet méér, of andere schulden. Ook niet met het oog dat je dan een tijdje van ze af bent. De realiteit onder ogen zien is toch vaak het beste. De problemen te lijf gaan is echt het beste, dan maar ff door de zure appel heen bijten.

Ik weet niet of een bank onderdeel is van de schuldeisers, anders zou je daar het gesprek kunnen aangaan? Beter 1 lening bij een bank die je afbetaald, dan bij verschillende schuldeisers.

Meer werken? Je inkomen vergroten op deze manier is een hele goede oplossing. Ook al is het maar tijdelijk, het geeft je net even de lucht die je nodig hebt.

Zijn er nog goederen van enige waarde die je zou kunnen verkopen om direct aan wat cash te komen? Dan zou ik niet aarzelen maar gewoon verkopen.

Van die schuld op redelijk korte termijn afkomen is het allerbeste en geeft ook weer rust.

Misschien dat anderen nog een tip voor je hebben.

succes.

• ynna

Er is maar een goed advies en dat is ga zo veel als mogelijk is werken. Elke vakantie en elk vrij uur dat je hebt.

• wesleyschut1977

kun je niet terug naat je ouders??bespaard je een hoop geld

en hoe woon je nu?op kamers of een eigen woning?

als je een eigen woning hebt zou ik zekers een keuze maken

om op kamers te gaan wonen.scheelt je zekers de helft.

normaliter is het zo dat ze naar je uitgaves en inkomen gaan kijken

en wat je dan overhoud maar 10% van in mogen houden

en als ze beslag willen gaan leggen word dat een week of 2 voor die tijd aangekondigd.dus zat tijd om je kostbare spullen weg te moffelen

als er 1 deurwaarder beslag gelegd heeft, kan een ander dat niet meer doen

en lieve schat, je moet vooruit kijken. stressen heeft totaal geen zin. over een tijdje ziet alles er anders uit!!!

heel veel sterkte!