Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Sparen !

• Goh

Wie is daar mee bezig, maakt niet uit hoeveel het is.

• Nicolle

Probeer het wel maar lukt niet echt komt altijd een onverwachtse rekening tussendoor zeilen

• Goh

toch doen, al is het maar een paar euro in een potje…….

• ynna

Vast bedrag in een fonds, is voor 10 jaar en dat moet elke maand. Inmiddels weet ik niet beter.

• Nicolle

Ik weet het je moet ook sparen!!!

• Jep46

Had een goede baan maar zelf sparen kwam er vaak niet van, daarom heb ik 10 jaar geleden besloten om “verplicht” te gaan sparen (lijfrente).

Nu al enige tijd in de WAO, dus een klein inkomen, maar hiervan spaar ik nu wel maandelijks “vrijwillig”, al is het soms maar 10-20 euro.

Het lijkt een groot bedrag wat er aan lijfrentepremie moet worden betaald, maar het voordeel van lijfrentepremies is de belastingaftrek en daardoor valt het allemaal wel mee. (pensioentekort)

Het geeft een mooi bedrag na 15 jaar “verplicht” sparen en daarmee over 5 jaar een leuke aanvulling op klein pensioentje.

Dit had ik met “vrijwillig” sparen nooit bij elkaar gekregen.

Al die mooie bedragen op een spaarrekening zijn o zo verleidelijk.

Voor mij was “verplicht” sparen dus écht de oplossing.

Veel (spaar)succes,

Jep

• Goh

voor jou wellicht een goede oplossing, maar ik zou het anderen hier niet aanraden.

Je hebt dan te veel verplichtingen, en bij stoppen krijg je een boete en weer ellende.

het beste lijkt mij proberen je die eigen discipline op te leggen?

• marijke

ik kreeg door zuinig gebruik € 257 terug voor gas en stroom. Ik vind dat ook een vorm van sparen. En verder zorg ik altijd wat achter de hand te hebben voor het geval………. En een keer in de week de een en twee euromunten in een pot doen en er niet meer aankomen dat geeft ook een leuk saldo.

gr.Diny

• sookie34

ik ben een vrouw van 34 woon samen met mijn vriend en drie kinderen van 3 11 en 14 jaar. de twee oudste zijn van hem en ik heb de jongste. best gezellig alleen het kost een hoop. we raken lichtelijk in financiele problemen en weet me even geen raad hoe we hier uit moet komen.

aan het eind nog zoveel maand over.

Wie heeft tips om geld over te houden aan het eind van de maand om van de kleine schuld af te komen.

het bedrag is 1500.00 euro!!!!

• Goh

Je moet keuzes maken met je beschikbare geld. denk eraan dat de dingen die echt nodig én goed zijn voor de kids wel moeten.

het beste is om je inkomsten te vergroten om deze dure tijd door te komen.

wij kunnen zo niet zien waar jij je geld aan uitgeeft, dus maak daar voor jezelf eens een lijstje van, en kijk wat je zou kunnen schrappen?

succes, goh