Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Auto met veel verlies verkopen of geld lenen?

• Vera

Hoi,

Op dit moment komen wij 2000€ tekort en ziet het ernaar uit dat we die ergens moeten gaan lenen.

We hebben een auto van een jaar oud en we hebben al geprobeerd om hem te verkopen maar daar is geen reactie op gekomen. Waarschijnlijk is hij te duur.

Als we de auto voor 10 000€ kunnen verkopen heeft hij ons voor een jaar rijden 1400€ gekost wat ik nog schappelijk vind. Krijgen we hem echter maar voor 8000€ verkocht dan schieten wordt dat 3400€ voor een jaar rijden. Is dat niet wat te erg?

Op zich hebben we de auto niet echt nodig, voor deze auto hebben we er vijf jaar geen gehad en dat kon best. Toen ik afgelopen zomer hoogzwanger was dacht ik dat ik nooit meer ergens zou komen en zo is die auto er gekomen. En nu hij er is wordt hij natuurlijk ook gebruikt en is het wel gemakkelijk.

Over twee maanden zal ons inkomen met 500€ stijgen maar tot die tijd blijven we dus met dat tekort van 2000€ zitten.

Ik heb al zitten denken aan een persoonlijke lening of een krediet waar je vrij kunt opnemen maar ben bang dat dat een straatje zonder einde wordt.

Wat vinden jullie?

• Vera

Ik vergat nog te vertellen dat wij in België wonen.

• ynna

Stel dat je € 3400,- verlies hebt op die auto. Trek daar het bedrag af dat je kwijt bent aan die lening en het plaatje ziet er een stuk anders uit. Beetje lening kost een hoop aan rente. Maar als je inkomen met € 500,- in de maand stijgt en je zou de lening in 4,5 maanden af kunnen betalen dan is het weer gunstiger om te lenen. Je moet dan wel de discipline hebben om dat te doen. Maar dat weet je zelf het best. Neem geen doorlopend krediet want dat is een gebed zonder end.

• Goh

verkopen die auto, daar zit dus je geld in :?

kan je ook meteen een goedkopere auto kopen.

Koop nóóit een nieuwe auto !! :? Kapitaalvernietiging (zoals je nu merkt)

• Lizzy

Geld lenen is ook geld verliezen, denk maar aan de rente. En autorijden is en blijft hartstikke duur. Je moet niet denken aan het geld dat je dan zou verliezen, maar wat het je uiteindelijk bespaart en oplevert. En dat is bij verkoop van die auto veel en veel meer. En dan nooit meer een nieuwe auto kopen! Als je hem al nodig hebt, koop een klein en zuinig tweedehandsje zoals een Suzuki Alto of een Daihatsu Cuore. Dus verkopen die auto!

• Vera

Ja dat klopt.

Het is al wel een klein en zuinig autootje maar dan nog kost hij met onderhoud en brandstof en verzekering en dergelijke nog zo'n 2000€ per jaar. Dus ja verkopen levert uiteindelijk toch het meeste op he.

Bedankt voor jullie antwoordjes.