Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

cz

• wezp

ik ben vergeten mijn cz premie te betalen en wel voor 4 maanden lang! vraag me niet hoe dit heeft kunnen gebeuren ik snap er niets van!

maargoed nu kreeg ik dus een woeste brief dat als ik niet snel betaalde (binnen 4 dagen) dat ik voor moest komen etc. ik kan het niet betalen, gewoon niet!

en dus heb ik een brief gestuurd dat ik vandaag (die brief hebben zij me een week geleden gestuurd ong) 300 euro overstort en volgende maand de rest,

zou dit genoeg zijn? of moet ik alsnog voorkomen en boetes betalen?

groetjes…

• Nicolle

Het ligt eraan hoeveel je achterstand hebt en of het al bij de deurwaarder ligt ja of nee. Ligt het bij de deurwaarder dan had je het beter aan hem kunnen betalen. En het probleem is hij zal ook betaald dienen te worden. Heb je het (ik hoop voor jou) alleen aanmaningen dan ben ik bang dat de aanmaankosten ook voor jouw rekening komen.

Zou je alsnog tot een betalingsregeling kunnen komen (wat afhankelijk is of het bij de deurwaarder ligt of niet) zou ik hier niet nonchelant mee omgaan, want kom je die niet na dan kan je nooit meer iets regelen over de achterstand wat je hebt en zal je die in een keer op moeten hoesten, anders ben je met de nieuwe zorgverzekeringswet gewoon niet meer verzekerd. Heb je dan kosten gemaakt in de zorg dan wordt je niet vrolijk van de bedragen wat je moet betalen. Wordt je ziek dan heb je kans dat je wordt geweigerd bij zorgverleners.

• Goh

Gewoon betalen. Je wilt wel geholpen worden als je ziek wordt? Wat denk jij dat een ziekenhuis kost?

Krijg je wel zorgtoeslag, en zo ja: wat heb je daar dan mee gedaan?

Je hebt een pc, is die belangrijker dan je ziektekosten verzekering?

etc, etc, etc……..

• wezp

ik heb 500 euro achterstand waarvan ik er 300 heb afbetaald

• marijke

okee dan hebben ze bij CZ enige tijd nodig om dit bedrag te verwerken dus volgens mij als je zeg maar binnen vier weken na die betaling de rest overmaakt plus de dan komende maandpremie dan loopt het met een sisser af. Maar bedenk wel dat ze je zodra dat weer gebeurt scherp zullen aanpakken. En bedenk ookl dat de ziektenkostenpremie een van de belangrijkste zoniet de belangrijkste premie is die je moet betalen daar kun je geen risico mee nemen.

gr.Diny

• guppy06

Ziekenfondsen accepteren echt niet als je niet betaald. Je kunt van alles gaan bedenken ze zullen niet akkord gaan met het feit dat jij nu 300 euro betaald, zonder overleg met hen te plegen.

Ik hoop voor jou dat je op dit niet bij artsen of wat dan loopt. Want die rekeningen krijg je gewoon thuis gestuurd CZ zal dat niet betalen.

Een aantal ziekenfondsen zijn erg moeilijk en cz staat daar ook bij.

Dus ik zou je aanraden om nu ook met spoed die andere 200 euro te betalen. Leen ze van iemand, sta even in het rood maar betaal.

En morgen die brief van hun beantwoorden en gelijk posten.

Dit om ellende te voorkomen..

Sterkte guppy

• guppy06

Hoe is het afgelopen bij de cz

guppy