Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bewindsvoering en schulden

• jeannette

hoi ik heb een vraag ik wordt door mijn ouders en mee west brabant onder bewind gestelt en dat geldt ook voor mijn zus

nou hebben wij beide wel 7 of 10 telefoon abonnementen die sinds mei niet meer betaald zijn van wegen een hoop met schulden nou is mijn vraag wat ik moet doen nou er deurwaarders brieven beginnen te komen wij hebben al kennis gemaakt met onzen toekomstige bewindsvoerder maar hoe gaat het in de tussen tijd veder met onzen schulden er niets worden betaald de ziekenfonds wordt door onzen ouders betaald dus dat is gelukig geen probleem meer en daar hebben we ook geen achter meer in de betaling

wij hebben inmiddels van telfort een rekening van 1338 euro liggen en daar komen er dus nog een hoop aan maar hoe gaat het veder als wij onder bewind staan met onzen schulden

jeannette en virginia belde

• Dingetje

Heb je aan één telefoon abonnement niet genoeg?

Ik begrijp uit je posting dat er sprake is van meerdere schulden, o.a. ook bij het ziekenfonds. Die schuld is inmiddels door je ouders voldaan.

Je kan duidelijk niet met geld omgaan of kent de waarde niet. Onder bewindstelling is hier dus terecht. Misschien dat je het ooit eens leert.

Ook is er nog de mogelijkheid dat je makkelijk te beïnvloeden bent waardoor je zoveel abonnementen hebt. Dan is psychische hulp zeker ook noodzakelijk.

• jeannette

dingetje laat ik eventjes wat recht zetten die bewindsvoering heb ik zelf aan gevraagd

wij zijn heel gemakkelijk invloedbaar dat klopt maar dat komt omdat wij beiden op leeftijd genoten achter lopen en wij heel wat mee hebben gemaakt in ons leven

wij hebben op school nooit met geld om leren gaan zij n vanaf ons tien tot 21 jaar misbruikt door een goed kennis wij hebben hierdoor grote problemen gehad en sinds een paar maanden gaat het eindelijk de goede kant op maar alleen kennen wij niet met ons geld om en de ziekenfonds is altijd netjes betaald geweest dus daar hebben wij noot problemen gehad en hulp van de ggz hebben wij neit nodig want wij hebben inmiddels in gezien dat we fout bezig zijn hebben geen mobiel meer zelfs geen prepaid meer en die komen er noit meer in ook

maar wij zijn heus de enige niet met schulden en ik vondt je best wel cruw wij hebben gewoon een moeilijke tijd gehad en daardoor hebben wij heel en heel veel fouten gemaakt maar die bewindsvoering hebben wij zelf aan gevraagd

jeannette belde

• marijke

heel verstandig jeannette dat jullie nu helemaal geen mobiels meer hebben. hoewel met een prepaid kom je niet zo snel in de moeilijkheden want op is op. Je bent dan nog wel altijd bereikbaar. Die bewindvoerder zal jullie schulden gaan regelen en proberen een aflossingsregeling met de schuldeisers te maken. Dat is zijn taak in ieder geval. Als jullie werken zullen de inkomsten naar hem toe gaan en daar zullen jullie een klein deel van krijgen en de rest gaat naar de schuldeisers.

Let er wel op dat jullie een goede en officiele door de rechtbank aangestelde bewindvoerder hebben en niet zo'n bureau die gouden bergen belooft want die helpen je alleen nog maar verder in de ellende.

succes met alles.

gr.Diny

• guppy06

Hoi Dingetje,

Waarom kom jij op dit deel rondom geldzorgen?

Iedereen die hier komt weet dat die die domme dingen gedaan om zo in de zorgen te komen ik ook.

Maar ga die twee meiden daar eens niet op zo rare manier op aan spreken. Zij weten dat ze in de fout zitten geven dat zelf toe. Regelen zelf al dingen dus kom op niet zo kinderachtig doen en ze nog eens afzeiken.

guppy

• ynna

Dingetje, je weet zeker niet wat MEE inhoud anders zou je niet zo bot reageren.

• jeannette

dingetje mee west brabant helpen mensen die een lichamelijke of geestelijke handicap hebben en wij zijn dat ze ons willen helpen

wij weten

• jeannette

wij staan sind maandag onderbeind wennen

groetjes jeannette beldejeannette schreef:

>

> dingetje mee west brabant helpen mensen die een lichamelijke

> of geestelijke handicap hebben en wij zijn dat ze ons willen

> helpen

> wij weten