Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zie het einde niet meer

• Aaike

hallo,

ik ben zo'n 7 1/2 maand geleden bevallen van een mooie dochter,

was alleen niet gepland maar toch hartstikke welkom.

mijn vriend heeft al heel lang een lening 2 zelfds,

en ik zou niet weten hoe hij er aan komt.

en als ik het em vraag krijg ik een vaag antwoordt over dat hij zijn studiefinanciering terug moest betalen van een heel jaar omdat hij 15 gulden teveel had verdiend in een kwataal ofzo.

maar ik geloof niet dat je 15.000.00 euro studie vergoeding krijgt in een jaar.

als ik vraag waar het nog meer van komt krijg ik geen antwoord of wordt er gezegt gewoon.

dus daar heb ik niks aan.

ik hou heel veel van em, maar neit van zijn schulden.

nou zijn we al 3 jaar samen en wil ik er onderhand wel is van af,

maar hij denkt er denk ik neit het zelfde over.

ik doe zo mijn best om te besparen maar hij moet nog steeds dure tandpasta en schampoo hebben en allemaal andere dingen.

dus ik was mijn haar met schampoo van 40 euro cent als het nie minder is,

poets mijn tande met pasta van 1 euro ofzo

en koop 2dehandse kleding als ik niet iets krijg van mijn kleine zusje of moeder of vriendinnen.

ik hou het geld bij wat er uit gaat in hoevere het gaat want ook bonnetjes krijg ik niet meestal.

met andere woorden heb ik het idee dat ik de enige ben die eraf wil en er ook iets voor wil doen.

en dat ben ik erg zat.

wie heeft er tips voor me want ik heb een vriend met een lening en ik ben degene die em aan het aflosse is.

ik wil em zeker niet kwijt, maar zo kan het niet langer.

het zijn zijn schulden en niet die van mij.

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik weet het echt niet meer.

alle tips welkom zelfds tips om te besparen.

we hebbe geen auto, geen eigen huis.

zitte bij mijn ouders en betale 130 (p.m.)voor eten/drinken en gas en licht enzo.

moete wel zelf luiers kopen en ete voor de kleine.

we kunnen zo ongeveer 700 afbetalen in de maand.

maar wil meer afbetalen.

• Goh

Wat een vervelende situatie voor JULLIE….met nadruk jullie, want op dit moment ben jij dus de enige die zich er écht druk om lijkt te maken.

Ik denk dat je toch nog eens met je vriend om de tafel moet gaan zitten en dan geen genoegen meer nemen met vage antwoorden.

Maak hem desnoods duidelijk dat (aangezien je veel van hem houdt) dat hij misschien fouten heeft gemaakt in het verleden, het NU wél belangrijk is dit zo snel

mogelijk op te lossen. Dus openheid van zaken en goede afspraken hoe het op te lossen. Fouten zijn om van te leren, maar dan moet je er wel wat van willen leren natuurlijk….

Ik weet verder niet hoe jullie je financieën samen hebt geregeld maar bij volharding van hem bij zijn huidige gedrag zou ik regelen dat de schuld ook echt zijn schuld blijft en dat jullie samen genoeg geld vrijmaken voor jullie zelf en de verzorging etc voor het kind, dat staat voorop. Hij mag best een zooitje van zijn eigen leven maken, maar moet jou en het kind daar niet in meesleuren.

Sterkte Goh

• Marianne

Hallo Aaike.

Ik zal nu wel heel kort door de bocht gaan, Ik weet natuurlijk jullie leeftijd niet.

maar jou verhaal komt op mij over (sorry) dat je gebruikt wordt.

Jullie zijn nu 3 jaar samen wonen bij jou ouders voor een minimaal bedrag voor 3 personen,(vind ik).

Je weet dat hij schulden heeftal 3 jaar hij had nu toch onderhand wel van zijn schulden af kunnen zijn??

Hij heeft geen verdere kosten,woont bij zijn schoonouders en een vriendin die alles voor hem betaald, zelfs zijn schulden.

Ik zou hem voor het blok zetten, of hij geeft opening van zaken of hij krijgt een schop onder zijn kont 3 jaar teren op jou zak jeetje makkelijk zeg en dan wil jij nog meer dan 700 euro betalen je lijkt wel gek.Jij overal op bezuinigen en hij lang leven de lol jullie hebben nu een kind die veel verzorging nodig heeft en ook best wel veel geld kost (luiers voeding etc).

Hoppa dure shampoo en tandpasta de deur uit, jij gebruikt ook de goedkope merken waarom hij niet als hij zoveel voor zichzelf nodig heeft moet hij dat zelf maar bekostigen, kom op nou zeg.

Wat zeggen jou ouders hiervan??

Jij wilt hem niet kwijt maar tot welke prijs??

Hij moet toch inzien dat dit zo niet langer kan heeft hij zelf geen inkomen?

Ik wens je heel veel sterkte, en denk eens bij je zelf is dit wat ik wil.

Zou het niet heerlijk zijn als je zelf een huisje zou hebben voor jou en de kleine

Nu betaal je aan iets wat misschien een bodemloze put is, terwijl je 3 jaar had kunnen sparen voor je eigen huisje.

Groetjes Marianne

• Johan

Als ik dit zo lees dan vraag ik me waarom mensen niet wat beter nadenken alvorens ze aan kinderen denken, laat staan beginnen !!

Lekkere start heeft dat kind..

Met vriendelijke groet,

Johan.

• grietje 1

beter lezen misschien? staat duidelijk dat de zwangerschap NIET gepland was

• Johan

ja en ?

Als er bij mij iets niet gewenst is of niet geplanned is dan doe je daar toch iets aan ? Of je zorgt ervoor dat het niet gebeurd of je zorgt dat je ervan af komt..

Als ik dit alles zo lees is er allerminst een stabiele situatie om een kind op te voeden. Anderzijds ; als je onvoorzichtig bent geweest en je kiest er toch voor om ervoor te gaan… Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit,

dan blijf je wel verantwoordelijk voor de gevolgen.. toch ? Niet zo mopperen, werken, als ik Balkende beluister is er voor iedereen werk.

Aan klagers hebben we niet zoveel.. geef je een schop onder je kont en je luie vriend ook en zorg dat je van je schulden afkomt…

Je hebt voor je kindje gekozen, zorg er dan ook voor dat het in een stabiele omgeving op kan groeien.. Daar moet je zelf voor zorgen….

Greeetzzz….. Johan.

• Marianne

Aaike reageerd ook niet meer, en wat jij zegt Johan ja daar zit wel iets in toch

Lekker zòn vriend die vloog er bij mij echt uit OPZOUTEN teer maar op een ander zijn zak

• Lizzy

Aaike, jouw vriend steekt zijn kop in het zand voor zijn schulden en zadelt jou er mee op! Erger nog, jullie kind. En jouw ouders. Dat kan niet!! Het feit dat hij zo vaag doet over zijn schulden vind ik ook vreemd. Misschien is hij wel gokverslaafd ofzo? Als ik jou was zou ik heel snel met zijn allen om de tafel gaan zitten en de boel duidelijk uitspreken. En een ultimatum stellen. Of hij doet iets aan zijn schulden (schuldhulpverlening) of je gaat alleen met je kind verder want aan een onverantwoordelijke vader heeft je kind niets. Dit is iets wat van kwaad tot erger gaat. Je zou zelf alvast een afspraak kunnen maken met maatschappelijk werk in je woonplaats en vragen naar de mogelijkheden tot schuldhulpverlening. Verzamel alle info zodat je die onder de neus van je vriend kan houden in dat gesprek. Neem het heft in eigen hand. Schrijf je alvast in voor een huurwoning voor het geval dat. Je bent nu moeder, jij bent verantwoordelijk voor het wel en wee van je kind. Laat je niet zo gebruiken. Bedek niet alles met de mantel der liefde! Ik ben zelf alleenstaand moeder, krijg geen cent van de vader en zit in de schuldhulpverlening. Maar ik ben onafhankelijk van een vent en leid mijn eigen leven. En dat gaat best goed. Komop, kom voor jezelf en je kind op!

• marijke

wat ik niet begrijp is dat als jij het niet voor elkaar krijgt om met je vriend afspraken te maken die hij nakomt dat je ouders niet ingrijpen. Jullie wonen bij hun in en zij moeten dus ook zien hoe het gaat. Ik denk dat die vriend van jou maar eens voor het blok gezet moet worden. zich aanpassen wat betreft zijn uitgaven en zich niet gedragen of ie alleen op de wereld ios en anders moet ie maar ophoepelen. Als hij op zichzelf zou zitten dan was ie niet in staat zoveel af te lossen. Meisje verknal je toekomst niet voor jou en je kind. je bent volgens mij beter af zonder je vriend. Je bent nu nog jong en met de steun van je ouders moet het je lukken em een betere toekomst te krijgen. ik zie jouw vriend alleen maar als een profiteur.

gr.Diny

• zeeuwtje

Wat ben jij hier een ontzettend aardige en meelevende vent Goh!

zeeuwtje