Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan een schuld verjaren?

• Caitlinsmama

Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag:

Klopt het dat je schuld na vijf jaar verjaard.

Als je in die vijf jaar geen herinnering of aanmaning hebt gehad?

Mijn stiefzusje heeft bij diverse instanties schulden en is uiteindelijk haar huisje kwijtgeraakt. Nu is er iemand die haar verteld heeft dat als jij niet te vinden bent voor de schuld eiser omdat je nergends meer staat ingeschreven dat de schuld dan na vijf jaar verjaart (behalve belasting schulden)

Als dit zo is waar kan ik dat dan terug vinden?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Groetjes Caitlinsmama

• beknibbelaarster

dat hadden wij ook gehoord. echter: mijn partner kreeg een naheffing wegens teveel ontvangen huursubsidie (paar honderd euro in totaal) over een periode langer dan zes jaar geleden. omdat hij een paar keer verhuisd was, heeft hij de correspondentie daarover nooit ontvangen. pas afgelopen zomer hoorden wij hier voor het eerst van. we moeten alsnog betalen nu blijkt dat we geen bewijzen hebben voor het tegendeel (hoe lang moest je je administratie ook alweer bewaren?). tot onze verbazing zijn ze echter nog steeds niet (een half jaar later) begonnen met terugvorderen. en daar gaan wij dan natuurlijk weer niet over lopen zeuren……

• walid

weet een van jullie of een bak is waar je geld kan lennen zonder bkr toetsing dank je wel

• martine

walid schreef:

>

> weet een van jullie of een bak is waar je geld kan lennen

> zonder bkr toetsing dank je wel

als je dat al wilt weten kun je beter niet lenen kom je nog meer in de ellende