Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zelf alles afbetalen. wie ervaring

• ••••Debje••••

Hoi,

Even een vraagje,

wie heeft er een grote schuld (over de 5.000/10.000) en betaalt deze zelf af, dus zelf regelingen treffen en met de schuldeisers onderhandelen.

Wij zijn door omstandigheden uit de schuldschanering gezet, we kunnen vast wel weer terug alleen wil ik dit eigelijk niet,

en wil dus zelf aan de slag.

Wil gaan werken en met het loon wat ik dan verdien gaan afbetalen.

we kunnen rondkomen met het loon van mijn vriend alleen om daar ook schulden van te betalen gaat gewoon niet of in iedergeval veelste weinig.

en elke keer komt er wel weer 1 om geld vragen, wat natuurlijk logisch is.

Dus ik dacht als ik ga werken en dat allemaal ga gebruiken voor de schuld zou ik er in waarschijnlijk iets meer dan een jaar vanaf zijn..

dus nogmaals Wie heeft dit ook gedaan of is er mee bezig,

en wat vinden de schuldeisers ervan.

willen de meeste wel graag meewerken of valt dat vies tegen,

alvast bedankt voor de reacties..

• martine

volgens mij als je eenmaal uit de schuldsanering gezet bent kom je er niet zo maar weer in.

meestal willen schuldeisers wel meewerken maar dan moet je niet wachten tot de eerste aanmaningen weer op de mat liggen en per direct gaan betalen…..

• Lizzy

Als je uit de schuldsanering bent gezet pleit dat niet echt voor je bij schuldeisers. Je wordt er niet zomaar uit gezet; meestal gaat het dan om het niet nakomen van de afspraken, het niet op tijd betalen van de aflossing, het niet opgeven van benodigde/juiste informatie of zelfs het plegen van fraude. Het is dan moeilijk om tot een reeel aflossingsvoorstel te komen bij bepaalde schuldeisers, als ze al akkoord gaan. Bij ons is het zo dat als iemand uit de schuldsanering wordt gezet je geen aanspraak meer kan maken op schuldhulpverlening in de toekomst. Of als je er zelf uit bent gegaan moet je minimaal twee jaar tot vijf jaar wachten voordat je er weer een beroep op zou kunnen doen. Maar dit terzijde. Een site met nuttige informatie en advies over het zelf van je schulden af komen is http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/ Veel succes!

• DE_GEKSTE

je geeft antwoord op je vraag als je gaat werken ben je er binnen een jaar af dan kan je toch beter gaan werken en na dat jaar kan je dat geld wat je dan verdient een groot deel van sparen zo dat je wat kan kopen waar wel geld voor is