Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schuldsanering

• Kim

Hallo,

Ik ben er hard over aan het denken om bij de gemeente hulp te gaan vragen met mijn schulden want ik kom er zelf niet meer uit. Nou was ik wat info aan het zoeken over deze instantie maar erg duidelijk zijn ze niet.

als je gaat voor een schuldsanering worden je spullen dan ook verkocht en komt dit dan in de krant????

Wie o wie kan mij dit vertellen?

groetjes Kim

• GJ

Kim schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik ben er hard over aan het denken om bij de gemeente hulp te

> gaan vragen met mijn schulden want ik kom er zelf niet meer

> uit. Nou was ik wat info aan het zoeken over deze instantie

> maar erg duidelijk zijn ze niet.

> als je gaat voor een schuldsanering worden je spullen dan ook

> verkocht en komt dit dan in de krant????

> Wie o wie kan mij dit vertellen?

>

> groetjes Kim

Hallo Kim,

Bij schuldsanering gaat het CLS (centr. Loket Schuldhulpverlening) onderhandelen met je schuldeisers. Zo proberen het zo te regelen dat een gedeelte van de schulden in 3 jaar wordt terug betaald en de rest wordt kwijt gescholden. De rechter doet hierover een uitspraak. Je naam komt in de krant, er wordt een oproep gedaan aan eventuele andere schuleisers. Indien je auto hebt of andere zaken die als luxe worden ervaren (flatscreen tv) kan men de eis stellen dat deze verkocht moeten worden.Een eis is dat je gedurende deze 3 jaar geen nieuwe schulden mag maken, anders wordt je uit de regeling gezet en ben je failliet.

Buro CLS in je gemeente kan je nadere info verschaffen.

Groeten en sterkte

GJ

Je moet 3 jaar leven van 90% van het inkomen op bijstandsnivo en ma

• martine

kijk eens op deze site voor meer info

http://www.wsnpforum.messageboard.nl/

• Felicia

Hoi kim,

In eerste instantie ga je naar de Kredietbank in je gemeente. Die gaat kijken of er een mogelijkheid is voor een minnelijkl traject. Dat betekent dat de kredietbank samen met de schuldeisers gaat kijken of er in overleg gedurende drie jaren afgelost kan worden. Dan komt er geen publicatie in de Staatscourant en dan wordt je post ook niet geblokkeerd. Wanneer schuldeisers weigeren, moet de rechter er aan te pas komen, in de vorm van ee WSNP en dan kmt het wel in de krant en krijg je een jaar een postblokkade. Maar in eerste instantie dus niet.