Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huisdieren

• Felicia

Hallo, ik heb een vraag. Ikheb het op dit forum nog niet kunnen vinden. Ik heb ondertussen ook al mijn geldzaken bij de Kredietbank liggen, maar ik vraag me af of iemand, een bewindvoerde, rechter of wie dan ook, mij kan dwingen mijn huisdieren weg te doen. Voordat iemand zo bijdehand is om te zeggen dat je geen huisdieren moet nemen terwijl je schulden hebt, kan ik zeggen dat ik mijn katten nu 9 jaar heb en de schulden zijn in de afglopen 6 jaren opgebouwd.

Iemand enig idee?

• Lizzy

Hallo Felicia, nee, ze kunnen je niet verplichten je huisdieren weg te doen (idem dito je evt. kinderen;-)) Wel is het natuurlijk zo dat je van je wekelijkse/maandelijkse leefgeld dus ook de onkosten voor je huisdieren moet betalen. De vraag is of je dat ervoor over hebt want dat betekent dus besparen op andere uitgaven. En ja, ik heb ook katten. Tenminste, ik had er twee maar heb er een weg moeten doen want het beestje had chronische blaasontsteking en de kosten voor dierenarts en speciaal voer waren niet meer op te brengen van het minimale leefgeld en mijn kind gaat ook voor de huisdieren… Als je meer info wilt over de WSNP of over de minnelijke weg is dit forum een hele goede: http://zulu.messageboard.nl/13141/portal.php

• Felicia

Hoi Lizzy, bedankt voor je berichtje. Ik heb al heel veel informatie over de WSNP, alleen dit was mijn nog niet duidelijk. Ook mijn katten hebben speciaal blaasgruisdieet en dat is inderdaad een duur grapje, maar ik heb ze nu zo lang, dat ik ze voor geen goud wegdoe. Als het afstaan van mijn katten een voorwaarde zou zijn voor de WSNP, dan hoeft het voor mij allemaal niet. Dan betaal ik alles zelf wel af in 13 jaar ofzo. Bedankt voor je reactie en ik hoop dat het voor jou allemaal nog een beetje te doen is.

Succes!

• GJ

Felicia schreef:

>

> Hallo, ik heb een vraag. Ikheb het op dit forum nog niet

> kunnen vinden. Ik heb ondertussen ook al mijn geldzaken bij

> de Kredietbank liggen, maar ik vraag me af of iemand, een

> bewindvoerde, rechter of wie dan ook, mij kan dwingen mijn

> huisdieren weg te doen. Voordat iemand zo bijdehand is om te

> zeggen dat je geen huisdieren moet nemen terwijl je schulden

> hebt, kan ik zeggen dat ik mijn katten nu 9 jaar heb en de

> schulden zijn in de afglopen 6 jaren opgebouwd.

>

> Iemand enig idee?

Hallo Felicia,

Als er een bewindvoerder wordt benoemd stelt deze vast wat het wettelijk minimum inkomen is wat je overhoud. Als je daar je vaste lasten van kunt betalen en het voer voor je huisdieren dan zal dat geen probleem zijn. De bewindvoerder zal met het vastellen van je minimum inkomen geen rekening houden met je huisdieren!

Groeten,

GJ

• Felicia

Hallo, ik weet dat de bewindvoerder bij het vaststellen van het minimum inkomen geen rekening houdt met mijn huisdieren, maar watik graag weten wil, is of ze de bevoegdheid hebben om ze bij me weg te halen, omdat ze van mening zijn dat dit een te grote kostenpost is. Kijk, mijn huisdieren zijn alles voor mij, maar in de ogen van een bewindvoerder / de wet, zijn ze misschien een luxe waar ik volgens hem / haar zonder zou kunnen. Het gaat mij met name om het recht of niet het recht ze bij me weg te halen. Kijk, als ik zou zeggen, ik heb een luxe Mercedes en een erfenis van een ton, weet ik het antwoord, maar ik zie nergens iets staan over huisdieren. Alles ligt nu bij de Kredietbank en stel dat ze bezig gaan met mijn budgetbeheer, dan kan ik op een gegeven moment niet meer terug. Vandaar.

Bedankt voor je reactie.

• Phr3ak

Zolang jij goed zorgt voor je dieren, en dat natuurlijk ook “goed” kan dragen financieel gezien, dan heeft de wet vooralsnog geen enkele stok achter de deur om jouw huisdieren bij jou weg te halen ;)

En ook al is de WSNP / Schuldsanering een kil en zakelijk traject, ik denk dat er geen enkele bewindvoerder(-ster) is die er ook maar aan denkt om een huisdier bij iemand weg te halen :)

Suc6! verder ;)

http://wsnp.forumup.nl

• GJ

Felicia schreef:

>

> Hallo, ik weet dat de bewindvoerder bij het vaststellen van

> het minimum inkomen geen rekening houdt met mijn huisdieren,

> maar watik graag weten wil, is of ze de bevoegdheid hebben om

> ze bij me weg te halen, omdat ze van mening zijn dat dit een

> te grote kostenpost is. Kijk, mijn huisdieren zijn alles voor

> mij, maar in de ogen van een bewindvoerder / de wet, zijn ze

> misschien een luxe waar ik volgens hem / haar zonder zou

> kunnen. Het gaat mij met name om het recht of niet het recht

> ze bij me weg te halen. Kijk, als ik zou zeggen, ik heb een

> luxe Mercedes en een erfenis van een ton, weet ik het

> antwoord, maar ik zie nergens iets staan over huisdieren.

> Alles ligt nu bij de Kredietbank en stel dat ze bezig gaan

> met mijn budgetbeheer, dan kan ik op een gegeven moment niet

> meer terug. Vandaar.

>

> Bedankt voor je reactie.

Felicia, je hoeft niet bang te zijn de huisdieren zal een bewindvoerder niet weghalen.

Groeten,

GJ

• Felicia

Hoi Phr3ak, bedankt voor je reactie. Ik kan er weer even tegenaan.

Groetjes van Felicia

• Felicia

Oké GJ, bedankt voor je reactie. Het is ook allemaal een heel gedoe. Even kiezen op elkaar.