Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schuld aan gemeente met ex partner word verhaald op nieuwe partner

• ronald

Ik heb met mijn ex-partner een schuld bij de gemeente waar ik al bijna 6 jaar aan afbetaal,nu heb ik inmiddels een nieuwe relatie en nu heb ik een brief ontvangen van de gemeente, waar in ook de inkomengegevens gevraagd word van mijn nieuwe partner waar ik inmiddels mee samenwoon.

Ze willen opnieuw mijn aflossingscapaciteit vaststellen door ook haar salaris daar bij op te tellen.Kan dit zomaar en is er een manier om er onderuit te komen,want het is toch van de gekke dat je nieuwe partner waar je een paar maanden mee samenleeft mede verantwoordelijk gemaakt word aan schulden die je met je ex-vrouw gemaakt hebt.

• GJ

Hoi Ronald,

Helaas wordt nu het inkomen van je partner meegeteld bij het vastellen van je aflossingscapaciteit. Je hebt gelijk dat dit niet eerlijk is maar zo is de wetgeving.

De enige oplossing is niet samenwonen tot je schulden zijn afbetaald maar ja…. dat is natuurlijk ook niet bedoeling. Veel sterkte ermee

Groeten,

• DE_GEKSTE

je kan het ook van de andere kant zien nu ben je er sneller af

= minder rente

= minder aflossen=is sneller een nieuw leven op bouwen

zou heeft ieder na deel zijn voor deel