Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

WSNP ellende of nieuwe kans?

• GJ

Op verschillende websites lees je de ervaringen van mensen die in de WSNP zitten. De reacties varieren van wat een rotzooi tot iemand die aankondigde dat hij zelfmoord zou plegen en van een balkon zou springen.

Duidelijk is dat schuldsanering zwaar ingrijpt in je persoonlijke leefstijl en dat het drie zware jaren worden, maar het is ook een kans!

Je zit zwaar in de shit en je schulden blijven groeien door alle deurwaarders die beslag komen leggen en bedragen verdriedubbelen door gerechtelijke kosten.

Als je de keuze hebt tussen failissement (levenslang achtervolgd door schulden en WSNP (gedeeltelijke terugbetaling schulden meestal in 3 jaar) is de keuze niet zo moeilijk.

Natuurlijk moet je 3 jaar lang leven van 90% van de bijstandsuitkering, maar wie een beetje handig is komt wel door die periode heen. Als je van de rechter dan een schone lei krijgt, ben je echt van alle schulden en stress af.

Wie daarna anders met zijn geld omgaat, door van je inkomen elke maand 10% op een spaarrekening laat zetten zal niet snel meer in de moeilijkheden komen.

Tip: Open een internetrekening waar je salaris op binnenkomt en laat van deze rekening alle vaste lasten afschrijven. Vraag voor deze rekening geen pas aan.

Open een tweede internetrekening met pas waarop geld om te leven en voor uitgaan wordt gestort zonder kredietmogelijkheid. Open tevens een internet spaarrekening met hoge rente waarop je de 10% van je salaris stort.

Als je belasting terugkrijgt, zet dit meteen op je spaarrekening.

Met een beetje opletten kun je op deze manier prettig leven.

Groeten,

GJ

• Phr3ak

Heb hiero totaal geen problemen met de WSNP, sterker nog het geheel loopt prima op de spreekwoordelijke rolletjes :)

http://wsnp.forumup.nl

• martine

ik heb de wsnp alleen maar gezien als een nieuwe kans zonder ellende

www.wsnpforum.messageboard.nl

• GJ

Phr3ak schreef:

>

> Heb hiero totaal geen problemen met de WSNP, sterker nog het

> geheel loopt prima op de spreekwoordelijke rolletjes :)

>

> http://wsnp.forumup.nl

Ik ben blij dat het goed gaat, heb je voor anderen een een tip hoe ze hier zo goed mogelijk mee om kunnen gaan?

Groeten,

GJ

• GJ

martine schreef:

>

> ik heb de wsnp alleen maar gezien als een nieuwe kans zonder

> ellende

>

>

> www.wsnpforum.messageboard.nl

Perfect Martine dat je dit lukt, heb jij misschien ook een tip hoe lotgenoten die het niet voor elkaar krijgen hiermee om moeten gaan?

Groeten,

GJ

• martine

ik heb het over me heen laten komen en me er bij neergelegd dat ik in de wsnp zit,heb het vanaf het eerste moment als een goeie kans gezien .

zonder de wsnp had ik nu waarschijnlijk in de goot gelegen en daar hou ik me aan vast.

en proberen positief te blijven,niet denken ow wat krijgen we weinig maar blij zijn met wat je krijgt.

groetjes martine