Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

schuld bij Levob

• Corrie

Sinds een paar maanden probeer ik een vriendin te helpen met de vele schulden die ze heeft. Dit doe ik door contacten te leggen met allerlei instanties, om te proberen betalingsregelingen te treffen. Dit lukt aardig. maar neemt niet weg dat ze vreselijk veel schuld heeft. Maar het kan lukken, als we een lange adem hebben.

Eén schuld zit me niet lekker nl een schuld van ongeveer 25000euro bij de bank Levob in Leusden. Toen ik nog geen contact met haar had zat ze ook al diep in de schulden en toen heeft deze bank alles overgenomen en haar een soort doorlopens krediet verschaft van 30000 euro. Tot mijn verbazing moet ze elke maand 300 euro aan Levopb betalen en dat is dan nb alleen 100 euro aan aflossing en de rest rente!!! En dat gaat dus meer dan 10 jaar duren.

Wie kan mij advies geven over wat ik zou kunnen doen met die schuld. De rest loopt goed, en schuldsanering is geen optie.

Alvast bedankt.

• Phr3ak

Ik zou zeggen, maak eens een afspraak met een stadsbank bij je in de buurt ;)

• GJ

Ik ben het met Ph3ak eens, probeer deze lening onder te brengen bij de stadsbank, de rente zal ongeveer tussen 9,5% en 11,5% zijn. Vaak vragen ze om een borg, kun je die niet vinden dan dan kun je een borgstelling aanvragen bij de gemeente.

Gaat dit niet door dan is er wellicht een stichting die met een gedeelte van het bedrag wil helpen of een kerk. Je hoeft geen lid te zijn van die kerk, als de situatie moeilijk is dan wordt je meestal wel geholpen. Als je een baan hebt, wil je werkgever wellicht helpen en de aflossing via je salaris inhouden.

Tip: Stel je hebt 3000 euro gekregen, laat dan gelijk je limiet verlagen dat scheelt in de maandelijkse kosten. Krijg je een belastingteruggave, los meteen af op dit krediet.

Veel sterkte ermee

Groeten,

GJ

• Corrie

Hallo.

Bedankt voor de reactie. Heb nog even uitleg nodig. Indertijd heeft ze een limiet van 30000 euro gekregen. Op dit moment is het saldo 27673 euro. rente effectief per jaar 8,9%, dus denk dat ik dan niet geholpen zal zijn bij een stadsbank. Of zie ik dat verkeerd?

Ze krijgt alleen maar belastingaanslagen, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Ik vind het zo bizar die maandelijkse aflossing van 300 euro, waarvan dan maar 100 voor aflossing is en de rest rente.

• Phr3ak

tsja, voor die 1/3 aflossing en 2/3 rente … daar teken je voor he ;)

Maar ik zou toch die stadsbank eens proberen, die kunnen je verder adviseren van welke stappen slim zijn om te zetten ;)

• Lizzy

Ook ik heb o.a. een schuld bij Levob. Ik zit wel in de minnelijke schuldhulp en Levob is de enige schuldeiser die in alle opzichten weigert mee te werken zodat ik toch nog de WSNP in moet. Ze staan slecht bekend. Punt is dat als je die schuld bij Levob wil laten oversluiten en je vriendin duidelijk maakt dat ze ook nog schulden heeft bij andere instanties dat het heel moeilijk wordt om een bank te vinden die akkoord wil gaan. De Stadsbank is dan de enige optie.

• Corrie

Ik ga het proberen. Bedankt voor je tip

• Corrie

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ga weer verder met oplossingen zoeken, ook via die stadsbank

• Dave

Ik sluit mij helemaal aan.

Er zijn zeker banken die alsnog meewerken bij het oversluiten van een lening (negatieve BKR, lening boven vermogen enz enz), maar pas op!!!! Deze banken maken misbruik van de situatie en uiteindelijk is de schuld nog hoger dan voorheen (al denk je in eerste instantie dat je geholpen bent)

Succes!!