Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rood staan

• Ramona27

Alhoewel velen van jullie misschien wel denken dat waar ik mee zit niks voorsteld..en na het lezen van jullie berichten is dat waarschijnlijk ook wel zo.

Maar toch zou ik graag wat advies/tips willen hebben

Ben 24 jaar en woon sinds anderhalf jaar op mn eigen..een opgave omdat je voor verschillende zaken komt te staan..en toch lekker in het weekend de kroegen op wilt zoeken.

Omdat ik altijd alles alleen en zelf heb geregeld/gedaan zag ik mezelf in tijden van geldnood ook niet bij mijn ouders aankloppen.

Heb daarom ervoor gezorgd dat ik rood kan staan op mijn bank, maar dat is iets uit de hand gelopen..wat inhoud dat zelfs al wordt mijn salaris gestort ik op -100 kom te staan.

Ik zit hier enorm mee..en weet dat ik het dubbele nodig heb om me hieruit te redden…maar dat gaat natuurlijk niet, zuinig aan doen is een eerste vereiste om het rood staan te minimaliseren..maar heeft er iemand anders nog tips voor mij om me hieruit te redden ( langzamerwijs )..het gaat om 1000 euro rood..een poep en een scheet vergeleken met die bedragen die ik op deze site voorbij heb zien scrollen..maar voor mij al erg veel..en ik ga er geen PLtje voor opnemen.

Graag zie ik jullie tips tegemoet.

Bedankt!

• martine

een tijdje heel rustig aan doen en zorgen dat je het oplost en daarna nooit meer in het rood,van het 1 komt het ander.

dus de kroeg ed ff mijden

• DE_GEKSTE

op letten met bellen en smsen

ik weet niet of je rookt maar goedkoper sigareten kopen

als je graag wild drinken vraag of mensen langskomen of gaat daar heen voor bv 20 euro heb je een paar flessen wijn in de groeg een paar glazen

• GJ

probeer elke maand een gedeelte van tekort af te lossen en maak met de bank een afspraak dat je niet meer kunt opnemen. Als deze 1000 helemaal is afgelost laat de bank de mogelijkheid tot rood staan eraf halen, je betaald 14 tot 17% rente!Open een internetspaarrekening b.v. bij Argenta en stort elke maand 10% van je salaris op deze rekening dan heb je altijd een buffertje als je eens lekker wilt uitgaan.

sucses

• Francien

Hallo Ramona ik ben een vrouw van 54 jaar krijg een uitkering en stä

“maar”300 euro in het rood …en dat is 300 euro teveel!!! Heb op dit moment nog geen uitzicht op verbetering van mijn financiele situatie.

Dus zuinig zijn heel zuinig …op het gierige af !Het is nu eenmaal niet anders ik koop alleen het hoog nodige om te leven ,dus even pas op de plaats hopend op beter tijden.Succes gewenst!